Strieborné vozidlo, ktoré bolo možné vidieť na nedávnom podujatí Jaguar Experience Day v centre historických vozidiel v Gaydone, malo „šasi“ s označením 004, teda išlo o jeden z desiatich predsériových kusov. Tento exemplár sa používal v roku 1991 pri náročných testoch pneumatík a vlastností pri vysokých rýchlostiach vo Fort Stocktone v Texase. Andy Wallace tu na ňom pri testovaní dosiahol maximálnu rýchlosť 343 km/h. Po splnení týchto povinností bolo vozidlo technicky prispôsobené súťažným podmienkam a s Justinom Lawom za volantom pretekalo v seriáli British GT Cup. Po ukončení súťažnej kariéry bolo vozidlo znova upravené tak, aby mohlo jazdiť po bežných cestách.

Model XJ220, ktorý pôvodne vznikal ako štúdia, debutoval na autosalóne British Motor Show v roku 1988. Vozidlo navrhnuté Keithom Helfetom bolo nakoniec v decembri roku 1989 zaradené do výroby v spolupráci s partnerskou spoločnosťou TWR. Silu svojho 3,5-litrového biturbo motora V6 prenášal XJ220 na cestu pomocou zadných kolies s 18-palcovými diskami Speedline obutých do špeciálne vyvinutých pneumatík Bridgestone Expedia formátu 345/35, prostredníctvom päťstupňovej prevodovky a dvojkotúčovej spojky AP Racing. Motor v XJ220 dokázal vyvinúť výkon 550 k a krútiaci moment 644 Nm, čo vozidlu umožňovalo zrýchliť z nuly na 100 km/h za menej ako štyri sekundy. O brzdenie sa starali kotúčové brzdy AP Racing so štvorpiestikovými strmeňmi. Prototyp s poradovým číslom 001 bol ručne vyrobený v úplne novej továrni v Bloxhame, Oxfordshire a dokončený v roku 1990. Vozidlo s číslom 002 už v septembri toho  stého roku na testovacej dráhe Bruntingthorpe dosiahlo rýchlosť 299 km/h. Prvý exemplár určený pre zákazníka bol dokončený v júni 1992 a predaný za 470 000 libier. Výroba bola ukončená v roku 1994. Celkovo bolo vyrobených 275 týchto vozidiel.

XJ220 je stále najrýchlejší model značky Jaguar, aký bol kedy vyrobený. V roku 1992, keď ho uviedli na trh, bol vďaka maximálnej rýchlosti 342 km/h dokonca najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom na svete. Vďaka nesmierne pevnej, modernej hliníkovej konštrukcii využívajúcej štruktúry podobné včeliemu plástu váži toto vozidlo – napriek svojim rozmerom – len 1 470 kg.

Žlté vozidlo je model XJ220 S so „šasi“ „220-803“. Ide o úplne prvý exemplár modelu XJ220 S postavený z náhradných dielcov z vozidiel určených na preteky Le Mans, vrátane jednodielnej prednej a zadnej kapoty z uhlíkových vláken. Má upravené pružiny a tlmiče a deklarovaný výkon 700 k. Luxusný interiér cestného automobilu bol nahradený kevlarovými anatomickými sedadlami a zredukovaným obložením z uhlíkových vláken. Toto vozidlo bolo verejnosti predstavené na výstave Autosport Show v roku 1993.