Aj toto leto nás čakajú horúce dni, keď náš organizmus dostáva poriadne zabrať. Okrem dodržiavania pitného režimu by sme mali upraviť aj naše stravovacie návyky. V lete sa žiada viac zeleniny, ovocia či ľahko stráviteľných jedál, ktoré by zbytočne nezaťažovali náš žalúdok. Ponúkame niekoľko ľahkých, zdravých, no neuveriteľne chutných tipov na predjedlo či hlavné jedlo

Mozzarella obalená v prosciutte na rukole a sušených paradajkách

Suroviny:

  • syr Mozzarella (Buffala)
  • prosciutto
  • čerstvá rukola
  • sušené paradajky v oleji
  • chlieb ciabatta
  • olivový olej

Postup:

Mozzarellu nakrájame na tenké plátky a každý plátok obalíme do plátku prosciutta. Potom ich na panvici jemne a bez oleja opečieme z jednej aj druhej strany. Na tanier dáme umytú
rukolu, na ňu pokrájané sušené paradajky, ktoré polejeme olivovým olejom. Na to položíme mozzarellu v prosciutte medzi dva plátky ciabatty, ktoré predtým jemne z obidvoch strán opečieme na panvici bez oleja.

Rukolový šalát s hruškou a dijónskou horčicou

Suroviny:

  • rukola
  • hruška
  • balkánsky syr
  • kešu oriešky
  • dijónska horčica
  • olivový olej
  • med

Postup:

Rukolu umyjeme a zalejeme dresingom pripraveným z vymiešanej horčice, medu a olivového oleja. Na hrsť rukoly uložíme tenké plátky hrušky, posypeme rozdrobeným balkánskym syrom a ozdobíme opečenými kešu orieškami.

Cestoviny s plodmi mora a čierna ryža so sépiou

Čierna ryža

Suroviny:

  • čerstvá sépia
  • 1 malá cibuľa
  • cesnak
  • olivový olej
  • čierne korenie
  • petržlen morská soľ
  • dlhozrnná ryža
  • čierna farba zo sépie

Postup:

Cibuľu nakrájame nadrobno a vložíme do väčšieho množstva zohriateho olivového oleja v hlbšom hrnci. Očistíme sépiu a nakrájame ju na centimetrové plátky a vložíme do hrnca a na cibuli podusíme. Pridáme soľ, čierne korenie a nadrobno nakrájaný cesnak. Po približne 45 minútach pridáme čiernu farbu a dusíme ďalších 10 minút. Do hrnca následne pridáme ryžu a varíme ďalších približne 20 minút, kým ryža nezmäkne. Ozdobíme petržlenom a nakrájaným parmezánom.

Cestoviny s plodmi mora

Suroviny:

  • 1 kg plodov mora
  • olivový olej
  • morská soľ
  • cesnak
  • čierne korenie
  • petržlen
  • tagliatelle cestoviny – zelené

Postup:

Plody mora rozmrazíme a opražíme na olivovom oleji. Osolíme, okoreníme a za občasného miešania dusíme 45 minút až hodinu. Tesne pred koncom varenia pridáme petržlen a zmes necháme odstáť. Zatiaľ uvaríme cestoviny v osolenej vode, do ktorej na začiatku pridáme lyžicu olivového oleja. Po uvarení plody mora zmiešame s cestovinami a podávame.

Kuracie prsia obalené v petržlenovej vňati a parmezáne na anglickej zelenine

Suroviny:

  • kuracie prsia
  • korenie na kura
  • olivový olej
  • mrazená anglickázelenina
  • parmezán
  • petržlenová vňať
  • maslo

Postup:

Kuracie prsia jemne naklepeme, z jednej aj druhej strany posypeme korením a opečieme na panvici s olivovým olejom. Do misky si nadrobno nakrájame čerstvú petržlenovú vňať a nastrúhame parmezán, zmiešame a opečené kuracie prsia v tom obalíme. Na panvicu si dáme maslo a anglickú zeleninu a dusíme zhruba päť minút.

Súvisiace príspevky