NAJLUXUSNEJŠIE A NAJODOLNEJŠIE PRÉMIOVÉ SUV NA SVETE

  • Ľahšie, odolnejšie a kultivovanejšie – najpôsobivejšie luxusné SUV na svete
  • Nezameniteľný Range Rover – moderná interpretácia ikonického dizajnu
  • Prvé SUV na svete s ľahkou celohliníkovou samonosnou konštrukciou karosérie
  • Nižšia spotreba paliva a nižšie emisie CO2 vďaka úspore hmotnosti oproti predchádzajúcemu modelu o 420 kg
  • Bezkonkurenčné jazdné vlastnosti na ceste aj v teréne
  • Systém Adaptive Dynamics podporje suverénne jazdné vlastnosti
  • Nová generácia unikátneho systému Land Rover – Terrain Response® 2
  • Vrchol kultivovanosti v segmente SUV – priestrannejší, luxusnejší interiér a pocit úžasného jazdného komfortu
  • Čistokrvný Angličan, navrhnutý a skonštruovaný vo vývojárskych strediskách automobilky Land Rover v Anglicku
  • Vyrába sa v novom, špičkovo vybavenom výrobnom závode zameranom na hliníkové konštrukcie v Solihulle vo Veľkej Británii
  • Vozidlá s obľúbenými vznetovými a zážihovými motormi dosahujú impozantné jazdné parametre v kombinácii s emisiami CO2 už od 196 g/km

Automobilka Land Rover ohlásila príchod nového modelu Range Rover, najluxusnejšieho a najodolnejšieho prémivého SUV na svete.

Táto štvrtá generácia kultového modelu Range Rover bola nanovo vyvinutá od samých základov s cieľom vytvoriť dokonale luxusné SUV, stelesňujúce inovatívneho ducha pôvodného modelu spred vyše 40 rokov.

Ako prvé SUV na svete s ľahkou celohliníkovou karosériou posúva nový Range Rover schopnosti, ktorými je táto vlajková loď vychýrená, na úplne novú úroveň; ponúka ešte viac komfortu a kultivovanosti, lepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť v každom teréne, a výrazné zlepšenie v oblasti ekológie.

„Uvedenie novej generácie modelu Range Rover predstavuje pre značku Land Rover významný medzník, pretože ide o prvý produkt nebývalej investície do špičkových automobilových technológií,“

povedal John Edwards, globálny riaditeľ značky Land Rover.

„Nový Range Rover si zachováva podstatu z jedinečného charakteru tohto modelového radu – výnimočnú zmes luxusu, výkonu a bezkonkurenčných univerzálnych terénnych schopností. No vďaka úplne novej, revolučne ľahkej konštrukcii sme mohli záujemcom o luxusné vozidlá ponúknuť nový zážitok z ešte väčšieho komfortu, vyššej kultivovanosti a lepších jazdných vlastností.“

Úplne nový Range Rover, ktorý by mal prísť na trh koncom roka 2012, si budú môcť kúpiť zákazníci v 170 krajinách sveta.

Nový Range Rover, navrhnutý a skonštruovaný vo vývojárskych strediskách spoločnosti Land Rover v Anglicku, sa bude vyrábať v novej, špičkovo vybavenej, nízkoenergetickej továrni v britskom Solihulle.

Čistý a moderný dizajn

Úplne nový Range Rover má čistý, elegantný tvar, ktorý je výsledkom novej, originálnej interpretácie tradičného ikonického dizajnu Range Rover. Hoci je na prvý pohľad jasné, že ide o Range Rover, nový model zaznamenáva výrazný posun vpred vďaka odvážnejšej variácii dizajnového jazyka tohto kultového modelového radu.

Pri dĺžke len o málo menšej než 5 m má nový Range Rover veľmi podobný pôdorys ako doterajší model, avšak má hladší, aerodynamickejší profil – tento najaerodynamickejší Range Rover všetkých čias s koeficientom odporu už od 0,34 má strechu v režime nastupovania o 20 mm nižšie než jeho predchodca.

Luxusný interiér má moderný, čistý dizajn s prvkami typickými pre vozidlá Range Rover, avšak jeho spracovanie je nevšedné a skutočne súčasné. Kabína si zachováva charakteristické výrazné architektonické formy, ktoré sú zdôraznené extrémne čistými, elegantnými, dokonale spracovanými plochami z najjemnejších koží a dýh.

Zadní cestujúci majú k dispozícii o vyše 118 mm viac priestoru na nohy a výrazne väčší celkový priestor a komfort; dokonalý luxus na zadných sedadlách ponúka príplatkový balík Executive
Class s dvomi samostatnými zadnými sedadlami.

A pre zákazníkov, ktorí si chcú vytvoriť vozidlo presne podľa svojich predstáv, ponúka jedinečný luxusný interiér nového modelu Range Rover široké možnosti individuálnych úprav s pestrým výberom farieb, povrchových úprav a špeciálnych detailov, od dokonale spracovaných, farebne zladených interiérových schém v exkluzívnej sérii Autobiography, až po štýlové disky kolies z ľahkej zliatiny s priemerom až 22 palcov.

Najkultivovanejší, najzdatnejší Range Rover všetkých čias

Úplne nový Range Rover bol od základov nanovo skonštruovaný tak, aby mohol byť právom označovaný za najkultivovanejší a najzdatnejší model v histórii vozidiel Range Rover. Vďaka použitiu najmodernejších technológií v konštrukcii karosérie a podvozka sa podarilo dosiahnuť ďalší pokrok, pokiaľ ide o schopnosť pohotovo si poradiť s každým terénom, pri špičkovej ovládateľnosti a kultivovanosti na spevnenom povrchu.

Medzi najpozoruhodnejšie inovácie v automobilovom priemysle patrí nová generácia revolučného systému Land Rover Terrain Response®, ktorý analyzuje aktuálne jazdné podmienky a automaticky volí najvhodnejšie nastavenie vozidla.

Úplne nová, moderná, ľahká konštrukcia podvozka umožňuje dosiahnuť najväčší zdvih kolies v danej triede, výnimočnú pohyblivosť kolies a schopnosť poradiť si aj s tými najťažšími
podmienkami.

Špičkovú trakčnú schopnosť a dynamickú stabilitu zaručuje inteligentný stály pohon všetkých kolies 4WD, overený na vozidlách Range Rover, s dvojstupňovou rozdeľovacou prevodovkou, spolupracujúcou so sofistikovanými systémami kontroly trakcie.

Bezkonkurenčne široký záber schopností modelu Range Rover novej generácie sa prejavuje aj na jeho úžasne tuhej karosérii s vylepšenou geometriou, umožňujúcou zvládať všetky druhy terénu, ako aj na brodivosti vylepšenej o 200 mm na súčasných 900 mm a jeho pozícii najvhodnejšieho vozidla na ťahanie prívesov v danej triede s maximálnou hmotnosťou prívesu 3 500 kg.

Aby bolo možné zaručiť výnimočnú odolnosť a spoľahlivosť novej generácie modelu Range Rover, celé flotily skúšobných vozidiel absolvovali náročné testovacie a vývojové procedúry na cestách aj v teréne, trvajúce vyše 18 mesiacov, počas ktorých najazdili mnoho tisíc kilometrov vo vyše 20 krajinách pri extrémnych klimatických podmienkach a na extrémnych povrchoch.

Zážitok z kultivovaného jazdenia s úžasnou ľahkosťou

Vozidlá Range Rover sú vychýrené pokojným vnútorným prostredím, ktoré v cestujúcich vyvoláva pocit odpútania sa od hektického vonkajšieho sveta, a tento nový model bol tiež navrhnutý tak, aby ponúkal luxus a kultivovanosť na tej najvyššej úrovni.

Vďaka pedantskému dôrazu na detail počas celého procesu vývoja sa podarilo eliminovať všetky neželané zvuky a akékoľvek prejavy tvrdosti podvozka, a rôznymi opatreniami, ako napríklad dôslednou optimalizáciou konštrukcie karosérie, akustickou lamináciou čelného skla a bočných okien alebo použitím nového, dvojito izolovaného zavesenia motora, sa podarilo výrazne znížiť hlučnosť pri jazde.

Kombinácia novej architektúry podvozka a kompletne prepracovaného pneumatického pruženia všetkých štyroch kolies umožnila konštruktérom dosiahnuť ešte luxusnejšie odpruženie a kultivovanosť v spojení s lepšími jazdnými vlastnosťami na ceste, umožňujúcimi sebaistejšie a rýchlejšie prejazdy zákrutami.

S obľúbenými, silnými motormi pod kapotou dokáže nový Range Rover jazdiť veľmi svižne s úžasnou ľahkosťou. Zákazníci majú na výber dva zážihové motory (5,0-litrový LR-V8 s výkonom 276 kW a preplňovaný LR-V8 Supercharged s výkonom 375 kW) a dva vznetové motory (3,0-litrový TDV6 s výkonom 190 kW a 4,4-litrový SDV8 s výkonom 249 kW), každý v kombinácii s hladko a pohotovo radiacou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

V súlade s DNA modelového radu Range Rover ponúka nový model vodičovi „veliteľskú“ pozíciu za volantom; vodič sedí vysoko a vzpriamene – v priemere o 90 mm vyššie než v iných luxusných SUV – čo prináša jedinečný pocit sebaistoty a kontroly nad situáciou.

Ľahká konštrukcia prospieva dynamike jazdy aj ekológii Range Rover novej generácie má revolučnú celohliníkovú samonosnú konštrukciu karosérie, ktorá je o 39 percent ľahšia než oceľová karoséria jeho predchodcu.

Vďaka tejto celohliníkovej karosérii, ktorá ťaží z prvenstva Jaguar / Land Rover v oblasti vývoja vysoko efektívnych, ľahkých konštrukcií inšpirovaných leteckou technikou, vozidlo dosahuje výrazne lepšie jazdné parametre pri nižšej spotrebe paliva.

Spolu s úsporami hmotnosti na podvozku a hnacej sústave prispela ľahká konštrukcia karosérie k celkovému zmenšeniu hmotnosti oproti súčasnému modelu až o 350 kg.

Táto redukcia hmotnosti podporuje pocit bez námahy dosahovaného výkonu, charakteristický pre vozidlá Range Rover, no zároveň prispieva k hospodárnosti. Napríklad model Supercharged s preplňovaným motorom LR-V8 s výkonom 375 kW dokáže teraz zrýchliť z 0 na 96 km/h len za 5,1 sekundy, teda o 0,8 sekundy rýchlejšie než súčasný model. Spotreba paliva je však nižšia o 9 percent.

Ľahšia konštrukcia dovolila zaradiť do ponuky aj sofistikovaný 3,0-litrový motor TDV6. Hoci tento menší motor dosahuje vo vozidle Range Rover rovnaký výkon ako jeho 4,4-litrový predchodca TDV8, vďaka celkovej úspore hmotnosti až 420 kg prispel k 22-percentnému zníženiu spotreby paliva a emisií CO2, ktoré teraz dosahujú hodnoty 7,5 litra/100 km, resp. 196 g/km.

Environmentálny kredit modelu Range Rover sa ešte vylepší s príchodom supermodernej, vysoko efektívnej diesel-hybridnej verzie v priebehu roku 2013.

[youtube id=“JJaG9ThVR6U“ width=“600″ height=“350″]

Range Rover nabitý špičkovými technológiami

Pri vývoji boli do modelu Range Rover novej generácie zakomponované najnovšie automobilové technológie, od luxusnej výbavy interiéru, cez moderný podvozok, až po systémy pomáhajúce vodičovi pri vedení vozidla.

Interiér je nabitý kompletnou škálou prémiových prvkov, ktoré zaručujú rovnaký špičkový luxus pre cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Tie najmodernejšie technológie v interiéri prispievajú ku komfortu cestovania, ponúkajú rôzne praktické funkcie a široké možnosti konektivity, čím zaisťujú maximálnu pohodu pri cestovaní.

Medzi nové a vylepšené prvky patria:

  • praktické a komfortné prvky– luxusné funkcie ako odomykanie bez kľúča, mäkké zatváranie dverí vďaka funkcii elektrického dovierania, elektricky ovládané horné a dolné dvierka batožinového priestoru, chladiace boxy a elektricky vysúvateľné ťažné zariadenie,
  • „high-end“ audiosystémy– exkluzívne hudobné systémy Meridian s priestorovým zvukom a kvalitou zvuku, ktorá nadchne každého hudobného nadšenca,
  • displeje– najmodernejšie displeje s vysokým rozlíšením vrátane úžasného plne digitálneho bloku prístrojov a centrálneho 8-palcového dotykového displeja s funkciou Dual View,
  • hlasové ovládanie a konektivita– rozhrania umožňujúce dokonale integrované pripojenie mobilných zariadení,
  • klimatizácia– úplne nové klimatizačné systémy, najlepšie v danej triede – vrátane nového, luxusného, výkonného štvorzónového systému s časovačom kúrenia Park Heater,
  • luxusné sedenie– vylepšené sedadlá s novými luxusnými funkciami, napríklad viacrežimovou masážou, a nová, exkluzívna verzia zadných sedadiel Executive Class,
  • interiérové osvetlenie – najmodernejšie sofistikované systémy osvetlenia s LED, umožňujúce vytvoriť príjemnú, decentnú atmosféru, s možnosťou zmeniť farebnú schému podľa nálady vodiča.

Nový Range Rover obsahuje rozsiahly rad moderných podvozkových a asistenčných technológií, ktoré vylepšujú jazdné vlastnosti vozidla a starajú sa o to, aby si vodič mohol za volantom vychutnať pôžitok z uvoľnenej jazdy bez zbytočného stresu.

Medzi nové a vylepšené prvky patria:

  • dvojkanálový aktívny systémkontroly nakláňania Dynamic Response a systém Adaptive  Dynamics s kontinuálne variabilným tlmením,
  • elektrický posilňovač riadenia, vďaka ktorému môže byť vozidlo vybavené funkciou parkovacieho asistenta – najnovšou automatizačnou technológiou, pomáhajúcou vodičovi pri pozdĺžnom parkovaní do tesných parkovacích miest v mestských uliciach,
  • adaptívny tempomat– s novou funkciou Queue Assist, vďaka ktorej môže systém fungovať aj pri veľmi nízkych rýchlostiach až do úplného zastavenia vozidla,
  • inteligentný systém núdzového brzdenia(obsahujúci funkciu vylepšeného núdzového brzdového asistenta) – pomáha predchádzať kolíziám, keď vozidlá pred vami prudko spomalia, alebo keď sa do vášho jazdného pruhu náhle zaradí iné vozidlo,
  • systém monitorovania mŕtveho uhla– s novou funkciou detekcie približujúcich sa vozidiel, ktorá upozorňuje na vozidlá, ktoré sa rýchlo približujú zozadu z väčšej vzdialenosti,
  • systém detekcie premávky pri cúvaní– upozorňuje vodiča na hroziace kolízie pri cúvaní,
  • nastaviteľný obmedzovač rýchlosti– umožňuje vodičovi nastaviť si vlastnú maximálnu rýchlosť,
  • priestorový kamerový systém – so zobrazovaním križovatiek v tvare T, navádzaním pri parkovaní s prívesom a navádzaním pri pripájaní prívesu.

Fotogaléria: