NAJLUXUSNEJŠIE A NAJODOLNEJŠIE PRÉMIOVÉ SUV NA SVETE V SKRATKE

  • Ľahšie, odolnejšie a kultivovanejšie – najpôsobivejšie luxusné SUV na svete
  • Nezameniteľný Range Rover – moderná interpretácia ikonického dizajnu
  • Prvé SUV na svete s ľahkou celohliníkovou samonosnou konštrukciou karosérie
  • Nižšia spotreba paliva a nižšie emisie CO2 vďaka úspore hmotnosti oproti predchádzajúcemu modelu o 420 kg
  • Bezkonkurenčné jazdné vlastnosti na ceste aj v teréne
  • Systém Adaptive Dynamics podporje suverénne jazdné vlastnosti
  • Nová generácia unikátneho systému Land Rover – Terrain Response® 2
  • Vrchol kultivovanosti v segmente SUV – priestrannejší, luxusnejší interiér a pocit úžasného jazdného komfortu
  • Čistokrvný Angličan, navrhnutý a skonštruovaný vo vývojárskych strediskách automobilky Land Rover v Anglicku
  • Vyrába sa v novom, špičkovo vybavenom výrobnom závode zameranom na hliníkové konštrukcie v Solihulle vo Veľkej Británii
  • Vozidlá s obľúbenými vznetovými a zážihovými motormi dosahujú impozantné jazdné výkony v kombinácii s emisiami CO2 už od 196 g/km

[to_like]

Čistý a moderný dizajn

L405_13_EXT_LOC26_04Nový  Range Rover má čistý, elegantný tvar, ktorý je výsledkom novej, originálnej interpretácie tradičného ikonického dizajnu Range Rover. Pri dĺžke len o málo menšej než 5 m má nový Range Rover veľmi podobný pôdorys ako doterajší model, avšak má hladší, aerodynamickejší profil – tento najaerodynamickejší Range Rover všetkých čias s koeficientom odporu už od 0,34 má strechu v režime nastupovania o 20 mm nižšie než jeho predchodca.

Luxusný interiér má moderný, čistý dizajn s prvkami typickými pre vozidlá Range Rover, avšak jeho spracovanie je nevšedné a skutočne súčasné. Kabína si zachováva charakteristické výrazné architektonické formy, ktoré sú zdôraznené extrémne čistými, elegantnými, dokonale spracovanými plochami z najjemnejších koží a dýh.

Zadní cestujúci majú k dispozícii o vyše 118 mm viac priestoru na nohy a výrazne väčší celkový priestor a komfort; dokonalý luxus na zadných sedadlách ponúka príplatkový balík Executive Class s dvomi samostatnými zadnými sedadlami.

A pre zákazníkov, ktorí si chcú vytvoriť vozidlo presne podľa svojich predstáv, ponúka jedinečný luxusný interiér nového modelu Range Rover široké možnosti individuálnych úprav s pestrým výberom farieb, povrchových úprav a špeciálnych detailov, od dokonale spracovaných, farebne zladených interiérových schém v exkluzívnej sérii Autobiography, až po štýlové disky kolies z ľahkej zliatiny s priemerom až 22 palcov.

Najkultivovanejší, najzdatnejší Range Rover všetkých čias

Nový Range Rover bol od základov nanovo skonštruovaný tak, aby mohol byť právom označovaný za najkultivovanejší a najzdatnejší model v histórii vozidiel Range Rover. Vďaka použitiu najmodernejších technológií v konštrukcii karosérie a podvozka sa podarilo dosiahnuť ďalší pokrok, pokiaľ ide o schopnosť pohotovo si poradiť s každým terénom, pri špičkovej ovládateľnosti a kultivovanosti na spevnenom povrchu.

Medzi najpozoruhodnejšie inovácie v automobilovom priemysle patrí nová generácia revolučného systému Land Rover Terrain Response®, ktorý analyzuje aktuálne jazdné podmienky a automaticky volí najvhodnejšie nastavenie vozidla.

Špičkovú trakčnú schopnosť a dynamickú stabilitu zaručuje inteligentný stály pohon všetkých kolies 4WD, overený na vozidlách Range Rover, s dvojstupňovou rozdeľovacou prevodovkou, spolupracujúcou so sofistikovanými systémami kontroly trakcie.

Bezkonkurenčne široký záber schopností modelu Range Rover novej generácie sa prejavuje aj na jeho úžasne tuhej karosérii s vylepšenou geometriou, umožňujúcou zvládať všetky druhy terénu, ako aj na brodivosti vylepšenej o 200 mm na súčasných 900 mm a jeho pozícii najvhodnejšieho vozidla na ťahanie prívesov v danej triede s maximálnou hmotnosťou prívesu 3 500 kg.

Zážitok z jazdy

L405_13_EXT_LOC03_04Modely Range Rover sú vychýrené pokojným vnútorným prostredím, ktoré v cestujúcich vyvoláva pocit odpútania sa od hektického vonkajšieho sveta, a tento nový model bol tiež navrhnutý tak, aby ponúkal luxus a kultivovanosť na tej najvyššej úrovni.

Vďaka pedantskému dôrazu na detail počas celého procesu vývoja sa podarilo eliminovať všetky neželané zvuky a akékoľvek prejavy tvrdosti podvozka, a rôznymi opatreniami, ako napríklad dôslednou optimalizáciou konštrukcie karosérie, akustickou lamináciou čelného skla a bočných okien alebo použitím nového, dvojito izolovaného zavesenia motora, sa podarilo výrazne znížiť hlučnosť pri jazde.

Kombinácia novej architektúry podvozka a kompletne prepracovaného pneumatického pruženia všetkých štyroch kolies umožnila konštruktérom dosiahnuť ešte luxusnejšie odpruženie a kultivovanosť v spojení s lepšími jazdnými vlastnosťami na ceste, umožňujúcimi sebaistejšie a rýchlejšie prejazdy zákrutami.

S obľúbenými, silnými motormi pod kapotou dokáže nový Range Rover jazdiť veľmi svižne s úžasnou ľahkosťou. Zákazníci majú na výber dva zážihové motory (5,0-litrový LR-V8 s výkonom 276 kW a preplňovaný LR-V8 Supercharged s výkonom 375 kW) a dva vznetové motory (3,0-litrový TDV6 s výkonom 190 kW a 4,4-litrový SDV8 s výkonom 249 kW), každý v kombinácii s hladko a pohotovo radiacou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Ľahká konštrukcia prospieva dynamike jazdy aj ekológii

Range Rover novej generácie má revolučnú celohliníkovú samonosnú konštrukciu karosérie, ktorá je o 39 percent ľahšia než oceľová karoséria jeho predchodcu.Vďaka tejto celohliníkovej karosérii, ktorá ťaží z prvenstva Jaguar / Land Rover v oblasti vývoja vysoko efektívnych, ľahkých konštrukcií inšpirovaných leteckou technikou, vozidlo dosahuje výrazne lepšie jazdné parametre pri nižšej spotrebe paliva.

Spolu s úsporami hmotnosti na podvozku a hnacej sústave prispela ľahká konštrukcia karosérie k celkovému zmenšeniu hmotnosti oproti súčasnému modelu až o 350 kg.

Ľahšia konštrukcia dovolila zaradiť do ponuky aj sofistikovaný 3,0-litrový motor TDV6. Hoci tento menší motor dosahuje vo vozidle Range Rover rovnaký výkon ako jeho 4,4-litrový predchodca TDV8, vďaka celkovej úspore hmotnosti až 420 kg prispel k 22-percentnému zníženiu spotreby paliva a emisií CO2, ktoré teraz dosahujú hodnoty 7,5 litra/100 km, resp. 196 g/km. Environmentálny kredit modelu Range Rover sa ešte vylepší s príchodom supermodernej, vysoko efektívnej diesel-hybridnej verzie v priebehu roku 2013.

[youtube id=“XLbeEvIG4AY“ width=“600″ height=“350″]

Range Rover nabitý špičkovými technológiami

Pri vývoji boli do modelu Range Rover novej generácie zakomponované najnovšie automobilové technológie, od luxusnej výbavy interiéru, cez moderný podvozok, až po systémy pomáhajúce vodičovi pri vedení vozidla.

Interiér je nabitý kompletnou škálou prémiových prvkov, ktoré zaručujú rovnaký špičkový luxus pre cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Tie najmodernejšie technológie v interiéri prispievajú ku komfortu cestovania, ponúkajú rôzne praktické funkcie a široké možnosti konektivity, čím zaisťujú maximálnu pohodu pri cestovaní. Medzi nové a vylepšené prvky patria:

  • praktické a komfortné prvky – luxusné funkcie ako odomykanie bez kľúča, mäkké zatváranie dverí vďaka funkcii elektrického dovierania, elektricky ovládané horné a dolné dvierka batožinového priestoru, chladiace boxy a elektricky vysúvateľné ťažné zariadenie,
  • „high-end“ audiosystémy – exkluzívne hudobné systémy Meridian s priestorovým zvukom a  kvalitou zvuku, ktorá nadchne každého hudobného nadšenca,
  • displeje – najmodernejšie displeje s vysokým rozlíšením vrátane úžasného plne digitálneho bloku prístrojov a centrálneho 8-palcového dotykového displeja s funkciou Dual View,
  • hlasové ovládanie a konektivita – rozhrania umožňujúce dokonale integrované pripojenie mobilných zariadení,
  • klimatizácia – úplne nové klimatizačné systémy, najlepšie v danej triede – vrátane nového, luxusného, výkonného štvorzónového systému s časovačom kúrenia Park Heater,
  • luxusné sedenie – vylepšené sedadlá s novými luxusnými funkciami, napríklad viacrežimovou masážou, a nová, exkluzívna verzia zadných sedadiel Executive Class,
  • interiérové osvetlenie – najmodernejšie sofistikované systémy osvetlenia s LED, umožňujúce vytvoriť príjemnú, decentnú atmosféru, s možnosťou zmeniť farebnú schému podľa nálady vodiča.

[youtube id=“CJc5Sj6Jv_0″ width=“600″ height=“350″]

Nový Range Rover obsahuje rozsiahly rad moderných podvozkových a asistenčných technológií, ktoré vylepšujú jazdné vlastnosti vozidla a starajú sa o to, aby si vodič mohol za volantom vychutnať pôžitok z uvoľnenej jazdy bez zbytočného stresu. Medzi nové a vylepšené prvky patria:

  • dvojkanálový aktívny systém kontroly nakláňania Dynamic Response a systém Adaptive Dynamics s kontinuálne variabilným tlmením,
  • elektrický posilňovač riadenia, vďaka ktorému môže byť vozidlo vybavené funkciou parkovacieho asistenta – najnovšou automatizačnou technológiou, pomáhajúcou vodičovi pri pozdĺžnom parkovaní do tesných parkovacích miest v mestských uliciach,
  • adaptívny tempomat – s novou funkciou Queue Assist, vďaka ktorej môže systém fungovať aj pri veľmi nízkych rýchlostiach až do úplného zastavenia vozidla,
  • inteligentný systém núdzového brzdenia (obsahujúci funkciu vylepšeného núdzového brzdového asistenta) – pomáha predchádzať kolíziám, keď vozidlá pred vami prudko spomalia, alebo keď sa do vášho jazdného pruhu náhle zaradí iné vozidlo,
  • systém monitorovania mŕtveho uhla – s novou funkciou detekcie približujúcich sa vozidiel, ktorá upozorňuje na vozidlá, ktoré sa rýchlo približujú zozadu z väčšej vzdialenosti,
  • systém detekcie premávky pri cúvaní – upozorňuje vodiča na hroziace kolízie pri cúvaní,
  • nastaviteľný obmedzovač rýchlosti – umožňuje vodičovi nastaviť si vlastnú maximálnu rýchlosť,
  • priestorový kamerový systém – so zobrazovaním križovatiek v tvare T, navádzaním pri parkovaní s prívesom a navádzaním pri pripájaní príves

Systémy Dynamic Response a Adaptive Dynamics

L405_13_EXT_LOC04_01Parametre systémov zavesenia kolies nového modelu Range Rover sú ďalej zdokonalené použitím vyspelých podvozkových technológií, zaručujúcich optimálne jazdné vlastnosti.

Prvýkrát v histórii ponúka model Range Rover aktívny systém kontroly nakláňania Land Rover Dynamic Response. Systém, ktorý sa štandardne montuje do vozidiel Range Rover vo verziách SDV8 a LR-V8 S/C, využíva technológiu adaptívnych stabilizátorov, zaručujúcu špičkové prevádzkové vlastnosti.

Systém Dynamic Response výrazne potláča nakláňanie vozidla v zákrutách, čo nesmierne priaznivo pôsobí na ovládateľnosť vozidla a komfort cestujúcich. Najnovší systém dokáže nezávisle ovládať prednú a zadnú nápravu, vďaka čomu ho možno lepšie vyladiť z hľadiska agilnosti pri nízkych rýchlostiach a lepšej ovládateľnosti a stability pri vyššej rýchlosti.

Nový systém bol tiež navrhovaný s cieľom zvýšiť jazdný komfort a potlačiť efekt „hádzania hláv“ cestujúcich pri jazde po hrboľatých povrchoch prostredníctvom detekcie nerovností a eliminácie kolísania karosérie.

Rovnako ako predchádzajúce aktívne systémy kontroly nakláňania vo vozidlách Land Rover, aj tento systém dokáže skutočne vylepšiť terénne schopnosti vozidla. Keď systém zistí, že vozidlo jazdí v teréne, riadiaci modul izoluje priečny stabilizátor a zníži mieru kompenzácie nakláňania, čím sa zväčší výkyv kolies a zlepší sa kontakt s terénom.

Systém Adaptive Dynamics s kontinuálne variabilným tlmením je štandardným prvkom výbavy všetkých verzií nového modelu Range Rover. Zaisťuje optimálny pomer medzi komfortom a ovládateľnosťou vďaka možnosti plynulej regulácie tvrdosti tlmičov od extrémne mäkkého až po extrémne tvrdé nastavenie.

Systém Adaptive Dynamics najmenej 500-krát za sekundu sleduje pohyby vozidla a prakticky okamžite reaguje na pokyny vodiča a nerovnosti povrchu, čím zlepšuje ovládateľnosť vozidla a minimalizuje nakláňanie karosérie, aby si vodič mohol vychutnať pôžitok z pokojnej jazdy. Systém dokonca rozpozná, kedy vozidlo jazdí v teréne, a náležite optimalizuje charakter tlmičov.

Inteligentný stály pohon všetkých kolies 4WD

Vozidlá Range Rover sú vychýrené svojou skvelou trakčnou schopnosťou aj na tých najnáročnejších šmykľavých povrchoch, a najnovší model nadväzuje na túto tradíciu vďaka osvedčenému inteligentnému stálemu pohonu všetkých kolies Range Rover 4WD s dvojstupňovou rozdeľovacou prevodovkou s redukciou, vďaka ktorej vozidlo ľahšie zvládne jazdu v ťažkom teréne alebo s prívesom.

Srdcom systému 4WD je rozdeľovacia prevodovka, ktorá prenáša silu motora trvale na všetky štyri kolesá prostredníctvom medzinápravového diferenciálu s rozdelením krútiaceho momentu 50/50. Vynikajúcu trakciu a dynamickú stabilitu zaisťuje elektronicky riadená lamelová spojka, ktorá plní funkciu uzávierky medzinápravového diferenciálu a funkciu rozdeľovania krútiaceho momentu.

Na základe informácií o prešmykovaní kolies z množstva snímačov vo vozidle riadiaca jednotka pomocou lamelovej spojky optimálne rozdeľuje krútiaci moment medzi jednotlivé kolesá, pričom spolupracuje so sofistikovanými elektronickými systémami kontroly trakcie.

L405_13_NCAR05Rozdeľovacia prevodovka ponúka možnosť voľby režimu jazdy bez redukcie alebo s redukciou. Využíva dvojstupňový, plne synchronizovaný systém, schopný zmeniť rozsah prevodov počas jazdy rýchlosťou až do 60 km/h bez nutnosti zastaviť vozidlo, čo zaručuje výnimočnú flexibilitu pri jazde v zložitých podmienkach.

V režime bez redukcie má rozdeľovacia prevodovka prevod 1 : 1, kým v režime s redukciou pracuje s prevodom 2,93 : 1, čo umožňuje jazdiť v teréne extrémne nízkou rýchlosťou, alebo ťahať veľmi ťažké prívesy.

Ďalšiu optimalizáciu trakcie a stability v extrémnych podmienkach dokáže zaručiť aktívny samosvorný diferenciál zadnej nápravy, ktorý je možné zaradiť do výbavy modelov SDV8 a LR-V8 S/C.

Robustnosť a odolnosť vozidiel Land Rover

Vďaka prvýkrát aplikovanému konštrukčnému procesu využívajúcemu najmodernejšie virtuálne simulačné nástroje a následnému náročnému skúšobno-vývojovému režimu na cestách aj v teréne sa nový Range Rover môže pýšiť výnimočnou odolnosťou a spoľahlivosťou.

Na všetkých komponentoch a systémoch bolo dovedna vykonaných vyše 20 000 fyzických skúšok a celé flotily testovacích vozidiel absolvovali náročné skúšky trvajúce vyše 18 mesiacov, počas ktorých najazdili mnoho tisíc kilometrov vo vyše 20 krajinách pri extrémnych klimatických podmienkach a na extrémnych povrchoch.

Moderné jazdné a bezpečnostné technológie

V záujme ďalšieho rozšírenia záberu schopností boli do nového modelu Range Rover zakomponované najmodernejšie jazdné a bezpečnostné technológie, od vyspelých systémov pomáhajúcich vodičovi, ako je napríklad najnovší adaptívny tempomat, až po komplexný rad prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

Inteligentné technológie pomáhajúce vodičovi

L405_13_INT_DET34Nový Range Rover je nabitý inteligentnými, užitočnými technológiami, vďaka ktorým si vodiči môžu vychutnávať pôžitok z uvoľnenej jazdy bez stresu. Medzi najnovšie asistenčné systémy prispievajúce ku komfortu a bezpečnosti patrí aj zdokonalený adaptívny tempomat (ACC), ktorý pracuje aj pri nízkej alebo dokonca nulovej rýchlosti.

Okrem štandardnej funkcie adaptívneho tempomatu, ktorá udržiava vopred nastavený časový odstup od spomaľujúcich vozidiel vpredu, ponúka nový adaptívny tempomat funkciu Queue Assist, vďaka ktorej sa vozidlo po dobehnutí kolóny môže automaticky úplne zastaviť.

Keď sa vozidlo vpredu pohne, vodič môže činnosť adaptívneho tempomatu opäť obnoviť krátkym stlačením plynového pedála. Vozidlo potom zrýchli na vopred nastavenú cestovnú rýchlosť, pričom sa však stále dodržiava nastavený minimálny časový odstup od vpredu idúcich vozidiel.

Vozidlá vybavené adaptívnym tempomatom s funkciou Queue Assist zároveň disponujú inteligentným systémom núdzového brzdenia IEB (opísaným ďalej).

V záujme vyššej bezpečnosti v dnešnej prehustenej premávke si môžu záujemcovia o model Range Rover objednať aj ďalšie nové vyspelé technológie, upozorňujúce na potenciálne nebezpečnú prítomnosť iných vozidiel v okolí.

[youtube id=“xGEvkMdOwyA“ width=“600″ height=“350″]

Systém monitorovania mŕtveho uhla pomocou bočných radarových snímačov sleduje priestor v mŕtvych uhloch na oboch stranách vozidla a upozorňuje vodiča na prítomnosť vozidiel v týchto priestoroch. Systém optimálne pracuje pri nižších rýchlostiach, ktoré sú bežné v mestách alebo na preplnených diaľniciach.

Teraz však systém ponúka aj novú funkciu detekcie približujúcich sa vozidiel, ktorá rozširuje schopnosti systému tým, že sleduje vzdialenejší priestor za vozidlom, kde deteguje vozidlá, ktoré sa rýchlo približujú zozadu a ktoré by mohli byť hrozbou pri zmene jazdného pruhu. Vodiča na hrozbu upozorňuje rýchle blikanie existujúcej výstražnej kontrolky systému monitorovania mŕtveho uhla v príslušnom spätnom zrkadle.

Ďalší nový prvok, systém detekcie premávky pri cúvaní, pomocou radarových detektorov na zadnej časti vozidla upozorňuje na potenciálne nebezpečenstvo kolízie pri cúvaní, napríklad pri vychádzaní z parkovacieho miesta. Systém je aktívny, keď je zaradený spätný chod, a dokáže zistiť prítomnosť vozidla približujúceho sa z ktorejkoľvek strany a upozorniť vodiča na riziko hroziacej zrážky.

Medzi ďalšie asistenčné technológie, ktoré pomáhajú zmenšiť stres za volantom, patrí nastaviteľný obmedzovač rýchlosti, ktorý umožňuje vodičovi nastaviť si vlastnú maximálnu rýchlosť, najnovší priestorový kamerový systém, obsahujúci funkcie zobrazovania križovatiek v tvare T, navádzania pri parkovaní s prívesom a navádzania pri pripájaní prívesu, a svetlomety s asistentom diaľkových svetiel a adaptívnymi xenónovými svetlami.

Zdokonalené technológie aktívnej bezpečnosti

Okrem pôsobivo účinných bŕzd ponúka nový Range Rover aj celý rad technológií aktívnej bezpečnosti, ktoré zlepšujú priebeh brzdenia, stabilitu a trakciu.

Vôbec prvýkrát je do výbavy modelu Range Rover zaradený inteligentný systém núdzového brzdenia. Tento nový prvok, ktorý je k dispozícii vo vozidlách vybavených adaptívnym tempomatom, môže pomôcť zabrániť kolízii, keď vozidlá pred vami prudko spomalia, alebo keď sa do vášho jazdného pruhu náhle zaradí iné vozidlo.

Súčasťou inteligentného systému núdzového brzdenia (IEB) je aj funkcia vylepšeného núdzového brzdového asistenta (AEBA). Keď je systém v činnosti, pomocou dopredu nasmerovaného radaru dokáže detegovať vozidlá pohybujúce sa rovnakým smerom a v prípade možnej zrážky upozorniť vodiča vizuálnym a zvukovým výstražným signálom.

Ak riziko zrážky po varovaní stúpne, funkcia AEBA pripraví brzdovú sústavu na intenzívne brzdenie a začne mierne pribrzďovať. Ak vodič rýchlo zošliapne brzdový pedál, brzdy sa aktivujú s plnou účinnosťou.

Ak systém usúdi, že kolízia je neodvratná, vodiča na to upozorní výstražný signál a systém IEB automaticky vyvinie v brzdovej sústave tlak pre núdzové brzdenie, aby bola rýchlosť nárazu čo najmenšia.

Nový Range Rover ponúka kompletnú škálu prvkov aktívnej bezpečnosti:

  • systém dynamickej kontroly stability DSC (Dynamic Stability Control),
  • systém kontroly stability pri nakláňaní RSC (Roll Stability Control),
  • systém elektronickej kontroly trakcie ETC (Electronic Traction Control),
  • asistent ťahania prívesu TSA (Trailer Stability Assist),
  • systémy kontroly klesania HDC (Hill Descent Control) a kontrolovaného rozjazdu na svahu GRC (Gradient Release Control),
  • asistent rozjazdu do kopca HSA (Hill Start Assist),
  • systém kontroly brzdenia motorom EDC (Engine Drag torque Control),
  • protiblokovací systém bŕzd ABS (Anti-lock braking system),
  • elektronické rozdeľovanie brzdnej sily EBD (Electronic brake force distribution),
  • signalizácia núdzového brzdenia EBL (Emergency brake lights),
  • núdzový brzdový asistent EBA (Emergency brake assist),
  • systém kontroly brzdenia v zákrutách CBC (Corner Brake Control).

 Zážitok z dynamického jazdenia s úžasnou ľahkosťou

Spoza volantu pôsobí Range Rover sebavedome a dokonale vyrovnane vďaka schopnosti akcelerovať s úžasnou ľahkosťou a pocitu veľkej výkonovej rezervy.

Aj nový Range Rover bol skonštruovaný so zámerom sprostredkovať presne ten istý pocit ľahkosti pri jazde, no vďaka ľahkej konštrukcii a úplne novej architektúre podvozka sa konštruktérom podarilo dosiahnuť výrazne lepšie vlastnosti, ponúkajúce vodičovi ešte väčšiu výkonovú rezervu a ešte väčšiu stabilitu a agilnosť pri jazde.

Jednoduché a intuitívne ovládacie prvky sú ďalším kľúčovým elementom DNA vozidiel Range Rover, a preto nový model obsahuje inovatívne technológie ponúkajúce dokonalú konektivitu, vďaka ktorej môže vodič požívať svoje mobilné zariadenia v spojení so systémami vozidla hneď, ako si sadne za volant.

Fotogaléria

[/to_like]