• Land Rover predstavuje prvé luxusné SUV s dieselovo-hybridným pohonom na svete
  • Hybridný pohon pre modely Range Rover a Range Rover Sport
  • O 26 percent nižšie emisie CO2 (169 g/km) a kombinovaná spotreba paliva 6,4 l/100 km
  • Výnimočné výkonové parametre: výkon 250 kW a krútiaci moment 700 Nm (najvyšší v danej triede)
  • Komfort v kabíne a batožinový priestor bez kompromisov; vyššia kultivovanosť jazdy
  • Schopnosti hybridného pohonu preverené počas expedície „Hodvábna cesta“ do Indie (na trase s dĺžkou 16-tisíc kilometrov)
  • V predaji od 10. septembra; prvé vozidlá sa ku svojim majiteľom dostanú začiatkom roku 2014

Spoločnosť Land Rover uvádza na trh svoje historicky prvé modely s hybridným pohonom – Range Rover Hybrid a Range Rover Sport Hybrid. Ponúknu mimoriadnu hospodárnosť a výrazne nižšie emisie CO2 pri zachovaní schopností a výkonnostných parametrov, pre ktoré sú vozidlá Land Rover také uznávané.

Oba celohliníkové modely, postavené na ľahkej platforme Land Rover Premium Lightweight Architecture a využívajúce rovnaké pohonné jednotky, si európski zákazníci môžu objednávať už od 10. septembra, pričom prvé vozidlá budú majiteľom odovzdané začiatkom roku 2014. Ide o prvé luxusné SUV s dieselovo-hybridným pohonom na svete.

Sme veľmi radi, že môžeme náš sortiment rozšíriť o modely Range Rover Hybrid a Range Rover Sport Hybrid, prvé hybridné SUV na svete s legendárnymi schopnosťami vozidiel Land Rover. Zakomponovaním tichého elektrického pohonu sme dosiahli zlepšenie kultivovanosti, zníženie emisií CO2 a ohromný výkon, porovnateľný s parametrami nášho motora SDV8,

povedal John Edwards, globálny riaditeľ značky Land Rover.

Na dôkaz schopností nových hybridných modelov sa tri vozidlá Range Rover Hybrid vydali 22. augusta na veľkolepú cestu zo Solihullu, teda domovskej základne značky Range Rover, do sídla materskej spoločnosti Tata v indickom Bombaji.

Na tejto výprave, nazvanej „Hodvábna cesta 2013“, prejdú vozidlá 16 000 kilometrov, navštívia 12 krajín a zdolajú jedny z najnáročnejších ciest a horských priesmykov sveta vrátane časti starobylej, 4 000 míľ dlhej Hodvábnej cesty, spájajúcej Áziu so Stredomorím. Stanú sa tak prvými hybridmi v histórii, ktoré zdolali takúto náročnú trasu.

Nový hybridný pohon modelu Range Rover Hybrid ponúka tri vodičom prepínateľné režimy a využíva kombináciu populárneho 3-litrového vznetového motora Land Rover SDV6 s 35-kilowattovým elektromotorom, integrovaným s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Tento hybridný systém váži vrátane lítiovo-iónovej akumulátorovej batérie, invertora a elektromotora menej ako 120 kg.

Elektromotor dokáže vyvinúť krútiaci moment 170 Nm, ktorý sa využíva na podporu akcelerácie a na pohon vozidla v čisto elektrickom režime EV. Zároveň slúži ako generátor, ktorý v čase, keď vozidlo spomaľuje, premieňa kinetickú energiu vozidla prostredníctvom rekuperačného brzdenia na elektrickú energiu, využívanú na dobíjanie akumulátora. Vodič môže pohonný systém prepnúť aj do čisto elektrického režimu EV, v ktorom Range Rover Hybrid dokáže prejsť 1,6 km rýchlosťou do 48 km/h, kým sa automaticky a bez rušivých efektov znova nenaštartuje spaľovací motor.

Spoločne dokážu vznetový a elektrický motor vyvinúť výkon 250 kW pri 4 000 ot./min a poskytnúť najvyšší krútiaci moment vo svojej triede, konkrétne 700 Nm v rozmedzí od 1 500 do 3 000 ot./min, čo je zárukou úžasnej dynamiky jazdy, porovnateľnej s vozidlami s motorom SDV8. Oba modely dokážu akcelerovať z nuly na 100 km/h za menej ako sedem sekúnd, ponúkajú úžasné krátkodobé zrýchlenie, vysoký výkon v stredných otáčkach a maximálnu rýchlosť 218 km/h v spojení s emisiami CO2 zníženými o 26 percent na hodnotu 169 g/km, čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 6,4 l/100 km.

Na možnosť zakomponovania hybridného systému mysleli konštruktéri už pri návrhu modelov Range Rover najnovšej generácie. Kvapalinou chladená akumulátorová batéria je umiestnená pod podlahou vozidla v ochrannom puzdre z bórovej ocele, takže nijako nezasahuje do interiéru ani batožinového priestoru. Range Rover Hybrid ponúka päť miest na sedenie a rovnaký objem batožinového priestoru ako štandardný model, a dokonca má aj rezervné koleso plnej veľkosti. Táto filozofia odmietania kompromisov bola aplikovaná aj na modeli Range Rover Sport Hybrid, ktorý má rovnaký interiér ako štandardný model vrátane počtu sedadiel 5+2.

Oba hybridné modely z radu Range Rover si zachovali najširší záber schopností a najväčšiu všestrannosť vo svojej triede, jedinečný pohon všetkých štyroch kolies z dielne Land Rover vrátane systému Terrain Response® 2, nezmenenej brodivosti a svetlej výšky, a navyše ponúkajú výnimočne lineárny priebeh krútiaceho momentu.

Nové hybridné modely Range Rover počas expedície „Hodvábna cesta 2013“ navštívia krajiny ako Francúzsko, Belgicko, Nemecko, Poľsko, Ukrajina, Rusko, Uzbekistan, Kirgizsko, Čína a India. Expedícia, rozdelená na 10 etáp, počas ktorých sa za volantmi vozidiel Range Rover Hybrid vystriedajú tímy konštruktérov vozidiel Land Rover a pozvaní zástupcovia médií, sa skončí 15. októbra v indickom Bombaji.

Technické údaje

  Range Rover Hybrid Range Rover Sport Hybrid
Typ motora 3.0 SDV6 HEV 3.0 SDV6 HEV
Výkon (kW pri ot./min) 250 pri 4 000 250 pri 4 000
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) 700 pri 1 500 – 3 000 700 pri 1 500 – 3 000
0 – 100 km/h (s) 6,9 6,7
Najvyššia rýchlosť (km/h) 218 225
Kombinované emisie CO2 (g/km) 169 169
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4 6,4
Hmotnosť od… (kg) 2 394 2 372


Fotogaléria