V Pebble Beach sa v auguste tohto roku predstavil svetu nový Range Rover Sport SVR . Tento najrýchlejší a najvýkonnejší Land Rover, aký bol doteraz vyrobený, je prvým nositeľom označenia SVR , ktorým budú označované budúce vysokovýkonné modely Land Rover a Jaguar.

ŠPORTOVÉ SRDCE

Range Rover Sport SVR dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 4,7 sekundy a najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 260 km/h. Jeho športové schopnosti podčiarkuje čas, za ktorý dokáže prejsť Severnú slučku okruhu Nürburgring: 8 minút a 14 sekúnd – to je jeden z najlepších časov dosiahnutých sériovo vyrábaným SUV. Najvýkonnejší z ponuky motorov pre verziu SVR, 5,0-litrový preplňovaný vidlicový osemvalec, dokáže vyvinúť výkon 405 kW a krútiaci moment 680 Nm – čo znamená nárast o 29 kW, resp. 56 Nm bez zvýšenia spotreby paliva. Navyše jeho vyspelá 8-stupňová automatická prevodovka ZF 8HP70 a podvozok s pohonom všetkých štyroch kolies boli optimalizované tak, aby ich vlastnosti zodpovedali ohromnému výkonu motora a zaručovali vynikajúce jazdné vlastnosti bez ohľadu na počasie.

Ako prvé vozidlo značky Land Rover je Range Rover Sport SVR vybavený dvojstupňovým aktívnym výfukom s elektronicky riadenými ventilmi. Tento systém optimalizuje zvukovú kvalitu, výkon a estetický dojem a pri vyšších otáčkach vytvára zvukový prejav pripomínajúci pretekárske automobily bez negatívneho vplyvu na kultivovanosť pri plynulej jazde.

VÝNIMOČNÁ VONKAJŠIA VÝBAVA A LUXUSNÝ INTERIÉR

Ďalšou novinkou v modelovom rade Range Rover sú unikátne 22-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s výkonovo optimalizovanými pneumatikami 295/40 R22 Continental SportContact 5, ktoré zodpovedajú zameraniu podvozka na pôžitok zo športovej jazdy. Štandardne je však vozidlo vybavené novými 21-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s celoročnými pneumatikami 275/45 R21, zaručujúcimi bezkonkurenčné schopnosti v každom teréne. Rôzne vylepšenia zovňajška pridávajú na pôsobivosti dizajnu verzie SVR a súčasne zvyšujú účinnosť chladenia a zlepšujú aerodynamiku. Výnimočnosť verzie SVR ďalej zvýrazňuje špeciálne navrhnutý interiér s jedinečnými športovými sedadlami, ktoré cestujúcim poskytujú náležitú oporu. John Edwards, riaditeľ oddelenia Land Rover Special Operations, povedal:

Range Rover Sport SVR je prirodzeným výsledkom pokusu prekročiť hranice možností našich štandardných vozidiel, ktoré už aj tak ponúkajú výnimočné jazdné schopnosti na cestách aj v teréne v spojení so špičkovým dizajnom. Jeho vzrušujúce výkonové parametre uspokoja aj obzvlášť náročných zákazníkov. Vďaka rozsiahlemu radu špeciálnych úprav, navrhnutých tímom Land Rover Special Vehicle Operations, je tento premiový variant ešte výnimočnejší zvonka aj zvnútra, a navyše sa jeho dynamické schopnosti posúvajú na ešte vyššiu úroveň bez zhoršenia komfortu, kultivovanosti či terénnej všestrannosti. Range Rover Sport SVR možno skutočne označiť za najschopnejšie vysokovýkonné SUV na svete.

CELOHLINÍKOVÁ KAROSÉRIA

Range Rover Sport SVR stavia na úspechu novej generácie modelu Range Rover Sport s celohliníkovou samonosnou karosériou, prvou v tomto segmente, vďaka ktorej je oproti svojmu predchodcovi ľahší o 39 % a ktorá tvorí ideálne pevnú, tuhú a ľahkú základnú konštrukciu pre supervýkonnú verziu Range Rover Sport SVR. Toto luxusné športové SUV umožňuje naplno využiť potenciál ľahkej, no robustnej celohliníkovej konštrukcie, pri zachovaní kultivovanosti, luxusu a terénnych schopností, ktorými sa vozidlá Range Rover preslávili na celom svete.

Verzia SVR má stály pohon všetkých štyroch kolies a dvojstupňovú rozdeľovaciu prevodovku s redukciou, vďaka ktorej dokáže zvládnuť aj náročný terén. Hnacia sila sa rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50. Vylepšený systém pneumatického pruženia počas jazdy automaticky prepína medzi dvoma možnými nastaveniami svetlej výšky, pričom revolučný systém Terrain Response®2 novej generácie automaticky volí najvhodnejší terénny program.

Zdroj: Land Rover