Ponúka najpriestrannejší interiér vo svojej triede s praktickým sedením 5+2 .

Discovery Sport je kľúčovým momentom v 66-ročnej histórii značky. Je to nielen prvý člen novej generácie rozširujúceho sa modelového radu, ale aj prvé kompaktné prémiové športovo-úžitkové vozidlo s jedinečnou konfiguráciou sedadiel 5+2 obohatené o viaceré technické novinky Land Rover. Zadná časť jeho kabíny ponúka teda príležitostne využiteľný, ale dobre prístupný tretí rad sedadiel, ktoré možno v prípade potreby sklopiť do podlahy a vytvoriť tak batožinový priestor rovnakej veľkosti, akú ponúka 5-miestna verzia. Na sedadlách druhého radu sediaci pasažieri určite privítajú, že sedia o 50 mm vyššie než pasažieri pred nimi a majú tak lepší výhľad dopredu aj do bokov.

Discovery Sport spočíva na podvozku najžiadanejšieho modelu značky Range Rover Evoque. Má však rázvor náprav predĺžený na 2741 mm, vďaka ktorému ponúka výnimočne veľký priestor na nohy. Zároveň je o 239 mm kratší než nedávno zmodernizovaný 7-miestny Land Rover Discovery. Vďaka progresívne tvarovanej karosérii s dynamickým profilom má Discovery Sport pozoruhodne nízky súčiniteľ odporu vzduchu Cx=0,36. Odráža sa to v jeho jazdných vlastnostiach aj palivovej spotrebe. Päťmiestne verzie vozidla majú poháňaciu sústavu Active Driveline, ktorá dokáže podľa aktuálnej situácie sama prepnúť pohon z jednej na dve nápravy a opačne.

Deje sa to nepozorovane, ale vodič môže činnosť systému sledovať na 8-palcovom dotykovom displeji. Systém Terrain Response zasa prispôsobuje podvozok auta na optimálne jazdné vlastnosti aj v tom najťažšom teréne. Má štyri základné režimy – na bežnú jazdu, na pohyb po šmykľavej vozovke (po tráve, štrku a snehu), po blate a vyjazdených koľajniciach a napokon aj po piesku. Vozidlo dokáže prekonať aj vodný brod hlboký 600 mm. Pritom technológia Wade Sensing využívajúca senzory na vonkajších spätných zrkadlách informuje vodiča o hĺbke vody graficky na 8-palcovom dotykovom displeji aj zvukovým signálom. Otvor na nasávanie vzduchu k motoru leží vysoko nad blatníkovým oblúkom, aby ním voda nemohla vniknúť do valcov.

DiscoverySport_Interior_002

Vozidla poháňa najnovšia generácia výkonných a sporovlivých prepĺňaných zážihových aj vznetových motorov. Kombinujú ich s vyspelou 9-stupňovou automatickou alebo 6-stupňovou mechanickou prevodovkou. Onedlho pribudne do ponuky aj variant ED4 s pohonom jednej nápravy, menšou pohotovostnou hmotnosťou a emisiami CO2 zníženými na 119 g/km. Disco- very Sport má aj systém klesania HDC (Hill Des- cent Control), ktorý udržuje nastavenú rýchlosť pri zjazde zo strmého svahu, systém umožňujúci rozjazd do strmého svahu, systém kontrolujúci stabilitu auta pri nakláňaní (zachytí moment začiatku prevracania sa vozidla na bok a uľahčí vodičovi znova získať kontrolu nad vozidlom), systém dynamickej kontroly stability korigujúci nedotáčavosť a pretáčavosť vozidla.

Vo výbave áut je tiež najnovší informačno-zábavný systém s 8-palcovým dotykovým displejom. Jeho štandardnou súčasťou je satelitná navigácia so slotom na SD kartu s mapami. Cez rozhranie Bluetooth možno k informačno-zábavnému systému pripojiť až dva telefóny naraz. Cestujúci si môžu svoje smartfóny a MP3 prehrávače pripojiť a dobíjať aj cez USB porty alebo prídavné audiovstupy. Na výber sú 3 rôzne audiosystémy, pričom vrcholným je Meridian Surround Sound s celkovým výkonom 825 W, 17 reproduktormi a subwooferom.

RUDOLF KARPAT

Technicke parametre_LR Sport