Nový model Jaguar F-TYPE SVR je prvý Jaguar SVR vyvinutý tak, aby využil plný potenciál ľahkého hliníkového športového vozidla a zároveň si udržal každodennú praktickosť. Jaguar F-TYPE SVR je superauto do každého počasia s maximálnou rýchlosťou 322 km/h.

Vozidlá F-TYPE SVR Coupé a Convertible s pohonom všetkých kolies sú ešte výkonnejšie, ľahšie, využívajú vylepšený podvozok a pohonné ústrojenstvo a adaptívnu dynamiku a poskytujú tak výkon superauta vo všetkých podmienkach s neprekonateľným zážitkom z jazdy. Zvýšenie výkonu prepĺňaného motora Jaguar V8 s objemom 5,0 litrov na 575 koní a krútiaceho momentu na 700 Nm dáva modelu F-TYPE SVR akceleráciu z 0 na 100 km/h iba za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť verzie Coupé je 322 km/h, verzia Convertible poskytuje 314 km/h. F-TYPE SVR je najrýchlejším a najvýkonejším sériovo vyrábaným vozidlom Jaguar, no optimalizácia všetkých prvkov, od kalibrácie systému pohonu všetkých kolies cez ventily v tlmičoch až po šírku pneumatík, zabezpečuje poddajnosť a použiteľnosť športového vozidla aj na každodenné účely.

Vylepšenia pohonného a prevodového ústrojenstva sa spájajú s úpravami podvozku. Tieto zmeny sú navrhnuté tak, aby dynamické schopnosti SVR dotiahli na ďalšiu úroveň a poskytli tak ultimatívnu agilnosť, presnosť, ovládanie a odozvu podvozka, ale zároveň zachovávajú pohodlie jazdy z modelu F-TYPE a neodmysliteľný dvojitý charakter – použiteľnosť a komfort pri každodennom používaní vozidla ostali zachované.

VÝNIMOČNÝ BRZDNÝ VÝKON

Štandardnou výbavou je brzdový systém Jaguar Super Performance s veľkými prednými a zadnými brzdovými kotúčmi s priemerom 380 mm a 376 mm. Model F-TYPE SVR však možno voliteľne vybaviť brzdovým systémom Jaguar Carbon Ceramic Matrix. Tento systém obsahuje ešte väčšie kotúče s priemerom 398 mm a 380 mm a šesťpiestikové a štvorpiestikové monoblok strmene a poskytuje výnimočný brzdný výkon s mimoriadnou odolnosťou proti vädnutiu brzdového účinku.

Systém predpĺňania bŕzd zaručuje konzistentný chod pedálu pri každom jednom zastavení. Širšie a špeciálne vyvinuté pneumatiky rozmmerov 265/35/ZR20 a 305/30/ZR20 poskytujú mimoriadnu priľnavosť bez vplyvu na pohodlie a kultivovanosť jazdy. Ponuka kovaných hliníkových diskov 9J a 11J dáva každému vozidlu úsporu hmotnosti až 13,8 kg, čo je zníženie hmotnosti presahujúce vývojové ciele. Otvorený dizajn lúčov diskov zlepšuje chladenie bŕzd. Exkluzívne pre F-TYPE SVR sú k dispozícii kolesá Coriolis vo farbe Satin Technical Grey alebo Gloss Black a pre modely vybavené brzdovým systémom CCM kolesá Maelstrom s leštenou úpravou Satin Black.

Jag_FTYPE_SVR_Convertible_Interior_170216_30

INTERIÉR ŠITÝ NA MIERU

Interiér šitý na mieru charakterizuje exkluzívna úprava a systémy infozábavy podporujúce najnovšie nositeľné technológie a robia model F-TYPE SVR ešte žiadanejším. Výkon modelu F-TYPE SVR nie je vykúpený zníženým komfortom. Kabína získala sedadlá SVR Performance nastaviteľné v 14 smeroch s čiernou kožou Jet s charakteristickým vzorom Lozenge Quilt, kontrastným prešívaním a mikrovláknami a hlavovými opierkami s logom SVR. Zákazníci si tiež môžu zvoliť kožu vo farbe Siena Tan alebo Red. Volant SVR pokrytý čiernou kožou Jet a vo voliteľnej výbave čiernou kožou Jet a velúrom obsahuje čierne lakované vonkajšie lúče a kontrastné prešívanie v jednej z ponuky štyroch farieb.

Unikátne páčky radenia z anodizovaného hliníka sú oproti ostatným modelom F-TYPE zväčšené a robia tak radenie rýchlostných stupňov ešte intuitívnejším. Rozloženie „jeden plus jeden“ zamerané na vodiča je vylepšené velúrovým povrchom prístrojového panela a stredovej konzoly. Zákazníci, ktorí si zvolia kožený interiér vo farbe Siena Tan alebo Red, získajú úplné obloženie prístrojového panela kožou. Systémy infozábavy InControl Touch a In- Control Touch Plus poskytujú osempalcové kapacitné dotykové obrazovky, intuitívne používateľské rozhrania a ostré a jasné zobrazenie 3D máp a ponúkajú audiosystémy s priestorovým zvukom Meridian 380 W, respektíve Meridian 770 W.

  • Model F-TYPE SVR je prvý Jaguar SVR a najrýchlejší F-TYPE v histórii
  • Divízia spoločnosti Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations vyvinula vozidlo tak, aby bolo ľahšie, rýchlejšie a výkonnejšie, ale zachovalo si ovládateľnosť a použiteľnosť na každodenné účely
  • Prepĺňaný motor V8 s objemom 5,0 litra poskytuje výkon 575 koní a krútiaci moment 700 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá iba 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť verzie Coupé je 322 km/h
  • Aerodynamický balík výbavy obsahuje predný nárazník a difúzor, plochú podlahu a aktívne zadné krídlo a zadný difúzor z uhlíkových vlákien
  • Upravený podvozok ponúka nové tlmiče a stabilizátory, širšie pneumatiky, ľahké 20-palcové kované disky a nové pevnejšie zadné závesy kolies
  • Výfukový systém z titánu a zliatiny niklu ponúka ešte cieľavedomejší a ostrejší zvuk a zároveň vozidlu ušetrí 16 kg hmotnosti
  • Unikátne sedadlá SVR so vzorom Lozenge Quilt, panel prístrojov a stredová konzola pokryté velúrom, volant SVR a páčky radenia z anodizovaného hliníka
  • Na mieru prispôsobená kalibrácia prevodovky Quickshi a systémov elektrického posilňovača riadenia, adaptívnej dynamiky, rozdeľovania krútiaceho momentu, dynamického riadenia stability a pohonu všetkých kolies
  • Voliteľný brzdový systém Carbon Ceramic Matrix (CCM) poskytuje mimoriadnu odolnosť proti vädnutiu brzdového účinku aúsporu21kgneodpruženejhmotnosti
  • Celková úspora hmotnosti vozidla 25 kg oproti modelu F-TYPE R AWD a až 50 kg s voliteľnou výbavou brzdového systému CCM, strešného panelu z uhlíkových vlákien a balíka ďalších prvkov z uhlíkových vlákien
  • Model F-TYPE SVR sa na základe objednávok zákazníkov začne dodávať v lete 2016 (v závislosti od trhu)

TECHNICKÉ ÚDAJE

F-TYPE SVR Coupé    F-TYPE SVR Convertible
MOTOR A PREVODOVKA
Objem motora (cm3) 5 000
Počet valcov Prepĺňaný motor v konfigurácii V8
Počet ventilov na valec 4 s dvojitým vačkovým hriadeľom
Vŕtanie/zdvih (mm) 92,5/93,0
Kompresný pomer 9,5:1
Vstrekovanie paliva Priame vstrekovanie s tlakom 150 barov
Výkon kW (kone) 423 (575) pri 6 500 ot./min.
Krútiaci moment Nm 516 pri 3 500 – 5 000 ot./min.
Prevodovka Quickshift, 8 rýchlostí
Prevodové pomery (:1)
1.stupeň 4,714
2.stupeň 3,143
3.stupeň 2,106
4.stupeň 1,667
5.stupeň 1,285
6.stupeň 1,000
7.stupeň 0,839
8.stupeň 0,667
Spätný chod 3,317
Stály prevod 2,56
PODVOZOK
Zavesenie predných kolies Dve priečne ramená
Zavesenie zadných kolies Dve priečne ramená
Predné brzdy Dvojpiestikové s plávajúcim strmeňom, vetrané kotúče priemeru 380 mm
Zadné brzdy Jednopiestikové s plávajúcim strmeňom, vetrané kotúče priemeru 376 mm
Predné pneumatiky 265/35/ZR20 Pirelli P Zero
Zadné pneumatiky 305/30/ZR20 Pirelli P Zero
Riadenie Hrebeňové, elektromechanické
ROZMERY
Dĺžka (mm) 4 475                                     4 475
Šírka so zrkadlami/bez zdrkadiel (mm) 2 042/1 923                         2 042/ 1 923
Výška (mm) 1 311                                     1 308
Rázvor (mm) 2 622                                     2 622
Šírka stopy vpredu/vzadu (mm) 1 585/1 611                         1 585/1 611
Hmotnosť (kg) Od 1 705                              Od 1 720
Objem batožinového priestoru (litre) 310/408 s odkladacou policou/bez     206,7
Objem palivovej nádrže (použiteľný) 70                                          70
VÝKON A SPOTREBA PALIVA
0-60 mph (s) 3,5                                         3,5
0-100 km/h (s) 3,7                                         3,7
Maximálna rýchlosť km/h (mph) 322 (200)                              314 (195)
Kombinovaná spotreba paliva (l/100km) podľa EÚ normy 11,3                                                11,3
Kombinované emisie CO2 (g/km) podľa EÚ normy 269                                                  269

Hodnoty sú udávané výrobcom a platia v čase vydania

Zdroj: Jaguar