Whitley, Veľká Británia, 1. marca 2017 – Range Rover Velar prináša do rodiny modelov Range Rover nový rozmer príťažlivosti, modernosti a elegancie. Velar, ktorý automobilka vytvorila v snahe vyplniť prázdne miesto medzi modelmi Range Rover Evoque a Range Rover Sport, ponúka mimoriadnu úroveň luxusu, kultivovanosti a terénnych schopností, ktorými sa doteraz nemohlo pochváliť žiadne iné SUV strednej triedy. Ide o nový druh vozidla Range Rover pre nový druh zákazníka.

Velar bol vytvorený úplne od základu s použitím odľahčenej hliníkovej architektúry spoločnosti Jaguar Land Rover a predstavuje ďalšiu kapitolu v rámci úspešného príbehu modelu Range Rover. Pre model Velar je typický vizuálne minimalistický prístup a dôkladná pozornosť venovaná precíznemu spracovaniu každého jedného detailu. Ďalej rozvíja DNA modelov Range Rover a naznačuje budúcnosť celého radu vozidiel Range Rover.

Velar prináša nádherne vyvážený dizajn, od mohutných proporcií cez plynulú líniu okien až po čisté skosené línie v zadnej časti. Eleganciu modelu značne pozdvihuje obrovský rázvor, ktorý zároveň prispieva k priestrannosti interiéru.

 

Velar aktuálne predstavuje pôsobivý dizajn, ktorý vyniká nad ostatnými v danej triede. Prináša dokonale optimalizované tvary, mohutné, čisté povrchy a pozoruhodnú siluetu.

Gerry McGovern, hlavný dizajnér, Land Rover

 

Veľké zliatinové disky kolies (predovšetkým ponúkané varianty 22-palcových diskov) optimalizujú pozoruhodnú siluetu vozidla a dodatočne posilňujú dramatický charakter modelu Velar.

Pre moderný dizajn sú kľúčové pokročilé technológie: použité full-LED svetlomety sú najtenšie svetlomety, aké sa kedy objavili na sériovo vyrábanom vozidle značky Land Rover. Vysúvacie kľučky dverí zarovnané s karosériou zasa umocňujú minimalistický štýl modelu Velar a jeho výrazné tvary, pričom pomáhajú dosiahnuť nízky koeficient aerodynamického odporu 0,32. Ide o aerodynamicky najefektívnejšie vozidlo, aké automobilka Land Rover doteraz vyrobila.

Nahliadnite do kabíny modelu Velar a uvidíte jednoduchú eleganciu, prepracovanosť a kultivovanosť. Neochvejná viera v minimalizmus sa tu prejavila naozaj naplno. Napríklad spínače využívajú absolútne minimalistické riešenie, aby nenarúšali dojem pokojného útočiska.

Maximálnym uplatnením dizajnu na báze technológií sa poradilo vytvoriť nový informačno-zábavný systém Touch Pro Duo, ktorý tvorí ústredný bod interiéru v modeli Velar. Súčasťou systému Touch Pro Duo sú dve 10-palcové dotykové obrazovky s vysokým rozlíšením, ktoré sú nenápadne zakomponované do povrchu a nezbadáte ich, pokým sa nerozsvietia. Tieto tenké, intuitívne displeje dokonale harmonizujú s architektúrou kabíny a umocňujú celkový dojem modernosti zodpovedajúci vonkajšiemu dizajnu vozidla. Za všetkými týmito kvalitami nezaostáva model Velar ani svojou praktickosťou: objem batožinového priestoru dosahuje prvotriednych 673 litrov.

Ako alternatívu koženého čalúnenia sedadiel ponúka Velar trvácny, textilný materiál špičkovej kvality, ktorý je v tejto triede vozidiel jedinečný. Na vývoji materiálu Dapple Grey spolupracovala automobilka so spoločnosťou Kvadrat, ktorá je popredným európskym výrobcom vysokokvalitných dizajnových textílií. Materiál sa kombinuje so semišovými vloženými časťami v odtieni Ebony alebo Light Oyster.

Ľahká a tuhá karoséria s vysokým podielom hliníka, spoločne s lichobežníkovou prednou nápravou a zadnou nápravou s integrovanými ramenami vytvára dokonalý základ pre skvelé manévrovacie schopnosti, výnimočnú úroveň jazdného komfortu a mimoriadnu mieru kultivovanosti. Navyše ponúka výnimočnú úroveň ochrany pri náraze. Pri vývoji modelu Velar sa totiž prihliadalo na to, aby spĺňal najnáročnejšie požiadavky nárazových testov na celom svete.

Velar je vybavený najmodernejšími bezpečnostnými technológiami vrátane komplexného záchytného systému so šiestimi airbagmi a celej palety pokročilých asistenčných systémov pre vodiča, ako je napríklad systém autonómneho núdzového brzdenia s rozpoznávaním chodcov, adaptívny tempomat s asistentom pre jazdu v kolóne a adaptívny obmedzovač rýchlosti.

Velar je vybavený prepracovaným pohonom všetkých kolies, pneumatickým pružením na všetkých kolesách, pričom ponúka prvotriednu svetlú výšku 251 mm (213 mm vo verziách s vinutými pružinami) a dokáže sa brodiť až do hĺbky 650 mm (600 mm vo verziách s vinutými pružinami). Okrem toho prináša nevídanú paletu trakčných technológii z dielne automobilky Land Rover vrátane systému Terrain Response 2 a systému regulácie trakcie All Terrain Progress Control. Rovnako ako všetky ostatné modely radu Range Rover aj Velar ponúka výnimočné terénne schopnosti.

Všetkých šesť zážihových a vznetových motorov v ponuke prináša mimoriadnu úroveň výkonu a hospodárnosti, pričom všetky sa kombinujú s hladko radiacou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a pohonom všetkých kolies s riadiacim systémom Intelligent Driveline Dynamics (IDD).

Ekologické a kultivované vznetové štvorvalce Ingenium, dostupné vo verziách s výkonom 180 a 240 koní, sú známe svojimi nízkymi emisiami CO2 len 142 g/km v európskom kombinovanom cykle a tiež vysokým krútiacim momentom 500 Nm. K spomínaným motorom sa pridáva nový pokročilý zážihový štvorvalec Ingenium s výkonom 250 koní, s ktorým vozidlo zrýchli z nuly na 100 km/h už za 6,7 sekundy. Ešte silnejšia verzia tohto motora s výkonom 300 koní sa dostane do ponuky pre modelový rad Velar neskôr v priebehu roka.

Vznetový motor V6 ponúka mimoriadny krútiaci moment 700 Nm, ktorý zaručuje bleskovú akceleráciu, a tiež terénne schopnosti, pričom však produkuje emisie CO2 len na úrovni 167 g/km v európskom kombinovanom cykle. Kompresorom preplňovaný zážihový motor V6 s výkonom 380 koní spája vzrušujúci výkon s jedinečnou zvukovou kulisou, pričom model Velar s ním dosiahne 100 km/h už za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Hlavný rad Velar a Velar R-Dynamic zahŕňa stupne výbavy Standard, S, SE a HSE. Zákazníci si navyše môžu vybrať balík čiernych alebo prémiových prvkov exteriéru, pomocou ktorých dodajú vozidlu ešte osobitejší vzhľad.

Najexkluzívnejšou zo všetkých verzií modelu Velar bude verzia First Edition, ktorá bude na celom svete dostupná len počas jedného modelového ročníka. Táto verzia bude ešte luxusnejšia ako verzia so špecifikáciou HSE, pričom z motorizácií bude ponúkať výlučne 3,0-litrový zážihový a vznetový motor V6. Jeho štandardná výbava bude zahŕňať celé spektrum doplnkových funkcií a prvkov, ako napríklad celokožené čalúnenie interiéru ako doplnok k sedadlám čalúneným perforovanou kožou Windsor vo vyhotovení Light Oyster alebo Ebony, ďalej prémiový audiosystém Meridian s výkonom 1 600 W, matricové laserové LED svetlomety a 22-palcové disky kolies s delenými lúčmi a diamantom opracovaným povrchom.

Medzi farby karosérie dostupné pre verziu First Edition patrí Corris Grey, Silicon Silver a Flux Silver s jedinečným matným povrchom, ktorá bola vytvorená špeciálne pre verziu First Edition len pre prvý modelový ročník. Tento lak sa bude ručne nanášať v technickom centre Oxford Road Technical Centre divízie Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations vo Veľkej Británii.

Model Velar bol navrhnutý a skonštruovaný v britských vývojárskych centrách spoločnosti Jaguar Land Rover a bude sa vyrábať vo výrobnom závode spoločnosti v Solihulle vo Veľkej Británii. Predávať sa začne v lete 2017 vo Veľkej Británii a v Európe, pričom sa bude predávať na viac ako 170 trhoch sveta.

PRÉMIOVÝ DIZAJN

Velar prináša do rodiny vozidiel Range Rover nový rozmer príťažlivosti a elegancie. Ide o nový druh Range Rovera pre nový druh zákazníka, ktorý má zaplniť prázdne miesto medzi modelmi Range Rover Evoque a Range Rover Sport.

Dokonalé proporcie, precízne vyhotovenie

Velar každý okamžite rozpozná ako Range Rover, pričom však DNA značky interpretuje veľmi radikálnym spôsobom. Toto prémiové SUV strednej triedy definujú formálne, mohutné tvary ktoré sú v dokonalej rovnováhe s dokonale optimalizovaným priestorom a proporciami. Veľké disky kolies – s priemerom až 22 palcov – dotvárajú pozoruhodnú siluetu modelu Velar a zároveň posilňujú jeho dramatický charakter.

Plávajúca strecha a lastúrovitá kapota jasne odkazujú na rodovú líniu predchádzajúcich modelov a vizuálne podčiarkujú prvotriedne terénne schopnosti, ktorými sú povestné všetky vozidlá Range Rover. Rázvor s dĺžkou 2 874 mm (Evoque: 2 660 mm; Range Rover Sport: 2 923 mm) model Velar vizuálne predlžuje a prispieva k mimoriadne priestrannej kabíne a batožinovému priestoru, ktorý dosahuje najlepšie hodnoty v danej triede, až 673 litrov. Plynulá stúpajúca línia okien a skosené presklenie kabíny vytvárajú ideálnu rovnováhu medzi formálnou eleganciou a aktívnym, športovým postojom.

Hmotnosť vozidla vizuálne znižuje krátky predný previs a tiež mimoriadne tenké full-LED svetlomety. Dlhší zadný previs zaručuje vyrovnanosť a zdôrazňuje impozantnú dĺžku vozidla, pričom doslova podčiarkuje jeho svalnatý postoj. Dvojité koncovky výfuku s chrómovaným povrchom, hladko zakomponované do zadného nárazníka, nenápadne poukazujú na silu a výkonnosť modelu Velar.

Nádherné detaily, pokročilé technológie

V rámci dizajnového jazyka exteriéru udáva tón vertikálna, výrazná grafika prednej časti vozidla a dlhá kapota. Tvary dominantnej a hrdo vystupujúcej mriežky chladiča ešte zvýrazňujú tenké full-LED svetlomety, ktoré vytvárajú empatický štíhly vizuálny podpis. Prívody vzduchu vystupujúce z predného nárazníka a nenápadný nájazdový kryt poukazujú na výkon modelu Velar, ako aj na jeho prvotriedne terénne schopnosti.

Ostro zaklonené čelné sklo výrazne pretína líniu prednej nápravy a plynulo prechádza do plávajúcej strechy typickej pre vozidlá Range Rover. Tú si zákazník môže vybrať vo farbe karosérie alebo v kontrastnom čiernom odtieni Narvik Black. Panoramatické strešné okno, dostupné v pevnom alebo posuvnom vyhotovení, vpúšťa do interiéru záplavu prirodzeného svetla, čím zdôrazňuje výnimočný vnútorný priestor modelu Velar.

Čisté, jednoduché a pritom mohutné tvary bočných častí odkazujú na dlhú históriu ľahkých hliníkových konštrukcií používaných vo vozidlách Range Rover. Súvislé, nezdobené povrchy prerušuje výrazná bočná línia hneď pod oknami, pričom okolo spodnej časti karosérie sa elegantne tiahne tenká a súvislá čierna grafika.

Vetracie otvory na blatníkoch, začínajúce v jednej rovine s prednou nápravou, sa tiahnu dozadu k predným dverám a zdôrazňujú dynamický charakter modelu Velar.

Neochvejná snaha o čisté, prirodzené línie vyžadovala vytvorenie mimoriadne tenkých medzier medzi panelmi, čo bola obrovská výzva, ktorú tímy dizajnérov a konštruktérov zvládli s absolútnou presnosťou.

Vysúvacie kľučky dverí zarovnané s karosériou, ktoré sa vo vozidle Range Rover objavujú po prvýkrát, poukazujú na to, akým spôsobom technológie ovplyvnili nápadný dizajn modelu Velar. Keď dvere vozidla odomknete kľúčom alebo stlačením nenápadného tlačidla zakomponovaného do kľučky, rýchlo sa vysunú kľučky vybavené jedným LED podsvietením. Keď ich potiahnete pri otváraní dverí, elegantne sa na pánte otočia smerom dopredu.

Po zamknutí dverí alebo prekročení rýchlosti 8 km/h sa hladko zasunú do dverí. Zlepšia sa tým aerodynamické vlastnosti vozidla, čo pomáha znižovať spotrebu paliva. Mimoriadne čisté, ničím neprerušované bočné plochy karosérie zároveň pútajú viac pozornosti.

Každé vozidlo Velar má v štandardnej výbave LED svetlomety. Technológia LED diód nielenže poskytuje skvelé osvetlenie a je mimoriadne energeticky úsporná v porovnaní s bixenónovými svetlami, ale zároveň umožnila dizajnérom vytvoriť doposiaľ najtenšie zostavy svetiel, aké kedy boli namontované v sériovo vyrábanom vozidle značky Land Rover. Dramaticky obopínajú prednú časť vozidla, pričom po celej ich dĺžke sa tiahle čierny grafický prvok, ktorý zdôrazňuje ich malú šírku. Charakteristické denné svetlá umocňujú sebavedomý postoj vozidla na ceste, ktorý je typický pre všetky vozidlá Range Rover.

K dispozícii sú štyri rôzne typy LED svetlometov, pričom vrchol ponuky tvoria matricové laserové LED svetlomety, ktorú sú novinkou v tejto triede vozidiel. Pri použití laserovovej technológie sa dosah diaľkových svetiel predĺži na 550 metrov, čo zaručuje ešte lepšiu viditeľnosť pri jazde v noci. Systém adaptívneho predného osvetlenia navyše dokáže nastaviť smerovanie svetelného lúča podľa uhla natočenia volantu. Matricová technológia zasa selektívne stmaví niektoré LED diódy, aby sa zachovalo optimálne rozloženie svetla a bolo možné používať diaľkové svetlá bez oslňovania vodičov protiidúcich vozidiel.

Matricové laserové LED svetlomety sa okrem toho odlišujú aj charakteristickými dennými svetlami a animovanými smerovkami, ktoré prechádzajú naprieč svetlami v zamýšľanom smere jazdy a prispievajú tak k zvýšeniu bezpečnosti.

Tenké LED hmlové svetlá ešte výraznejšie umocňujú technologicky zameraný dizajn modelu Velar. Sú hladko napracované do charakteristickej čiernej línie, ktorá sa tiahne okolo spodnej časti vozidla.

Koncové LED svetlá kopírujú prepracovanosť predných svetlometov pomocou nápadného trojrozmerného vzhľadu. Ideálne ich dotvára tretie brzdové svetlo, ktoré sa tiahne celou šírkou vozidla a pokým sa nerozsvieti, ostáva skryté. Vyznačuje sa čírou optikou a pomocou technológie svetlovodov s integrovanou mikrooptikou vytvára príjemné, jednoliate svetlo. Zadné LED svetlá do hmly splývajú s kontrastnou čiernou grafickou líniou v miestach, kde prechádza do zadnej časti vozidla a sú viditeľné zboku.

Dokonalý vzhľad na mieru

Ponuku pre zákazníka rozširuje paleta dizajnových spracovaní exteriéru, ktoré model Velar ešte výraznejšie odlišujú. Verzie R-Dynamic získajú jedinečný, hlbšie zasadený predný nárazník s väčšími otvormi, ktoré podporujú chladenie a vytvárajú pôsobivejší vizuálny dojem.

Od líšt predného nárazníka a vetracích otvorov v blatníkoch sa tiahnu leštené detaily medenej farby. Predná mriežka chladiča a všetky nápisy Range Rover disponujú striebornou povrchovou úpravou Shadow Atlas Silver. Kontrastná čierna strecha, dostupná v rámci voliteľnej výbavy, vizuálne znižuje ťažisko vozidla a ideálne dopĺňa matné tmavosivé disky kolies.

Vozidlo si môžete vizuálne odlíšiť aj pomocou balíkov Black Pack a Luxury Pack. V rámci balíka čiernych prvkov Black Pack, ktorý je dostupný pre štandardnú verziu aj pre verziu R-Dynamic, získa mriežka chladiča a jej obruba, nápisy na kapote a dverách batožinového priestoru, vetracie otvory v blatníkoch, lemovanie krytu ťažného oka a spodná lišta nárazníka charakteristickú čiernu povrchovú úpravu Narvik Black. Vo verzii R-Dynamic budú mať povrchovú úpravu Narvik Black aj vetracie otvory na kapote, diely vložené v otvoroch nárazníka a tiež koncovky výfuku.

Balík prémiových prvkov Luxury Pack je vyhradený výlučne pre štandardné verzie modelu Velar. Zhŕňa ozdobné prvky v spodnej časti exteriéru s vysoko lesklou povrchovou úpravou v odtieni Narvik Black, ktoré zdôrazňujú elegantné detaily modelu Velar. Celkovú transformáciu vozidla zavŕšia doplnené hmlové svetlá, kryt ťažného oka v čiernej úprave Narvik Black, lemovanie krytu ťažného oka v striebornej úprave Indus Silver a spodné lišty nárazníka s povrchom Atlas Silver.

K dispozícii je paleta 13 farieb karosérie: Fuji White, Narvik Black, Yulong White, Indus Silver, Corris Grey, Santorini Black, Kaikoura Stone, Byron Blue, Firenze Red, Aruba, Silicon Silver, Carpathian Grey a Flux Silver pre verziu First Edition.

O dokonalý prémiový vzhľad sa postará nový matný lak Flux Silver dostupný špeciálne pre verziu First Edition v prvom modelovom roku, ktorý vytvorila divízia Special Vehicle Operations spoločnosti Jaguar Land Rover a nanáša sa v technickom centre Oxford Road Technical Centre. Pokrokový lak obsahuje pigment pokovovaný vo vákuu, ktorý zdôrazňuje efekt svetla a tieňa na elegantných štíhlych tvaroch modelu Velar.

Zákazník si môže vybrať spomedzi ôsmich osobitých typov diskov s veľkosťou od 18 do 22 palcov so štyrmi rôznymi povrchovými úpravami. Štandardné modely sa v základnej výbave dodávajú s 18-palcovými zliatinovými diskami, zatiaľ čo pri špecifikácií S sú to 19-palcové, pri SE 20-palcové a v prípade HSE 21-palcové disky. Všetci zákazníci si navyše môžu vybrať 22-palcové zliatinové disky, ktoré sú súčasťou bohatej štandardnej výbavy verzie First Edition.

Interiér: pokojné útočisko

Precízne vyhotovený interiér modelu Velar, ktorý je presným obrazom čistého, nepreplneného a dokonale spracovaného vonkajšieho dizajnu, vylepšuje charakteristickú architektúru vozidiel Range Rover pomocou najmodernejších technológií, s novoobjaveným dôrazom na luxusné materiály, vycibrené detaily a výnimočnú úroveň kultivovanosti.

Predné sedadlá modelu Velar poskytujú športovú a zároveň veliteľskú pozíciu za volantom. Predstavujú vyrovnané spojenie športového dizajnu a opory s obrovskou mierou komfortu, pričom sa dajú nastavovať až v 20 smeroch a disponujú funkciami vyhrievania, chladenia a masáže. Tvorcovia dôkladne optimalizovali hmotnosť sedadiel a navrhli ich tak, aby sa v interiéri uvoľnilo viac priestoru. Zároveň starostlivo upravili ich tvar, aby sa dalo ľahko nastúpiť do kabíny a aj z nej vystúpiť.

Zadné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40 sú tiež mimoriadne pohodlné a za príplatok si ich môžete nechať vybaviť funkciou vyhrievania a elektrického sklápania dozadu. Ak sa rozhodnete pre voliteľnú štvorzónovú klimatizáciu a systém ionizácie vzduchu v kabíne, stane sa interiér modelu Velar ešte pohodlnejším miestom pre všetkých cestujúcich.

Interiér modelu Velar poskytuje pokojné útočisko, ktoré ponúka výnimočný priestor plný originálnych materiálov a povrchov, precízne spracovanie a nádherné detaily, ako napríklad ovládacie prvky, ktoré ostávajú skryté, pokým sa nerozsvietia.
Gerry McGovern, hlavný dizajnér, Land Rover

Výrazná horizontálna priečka prístrojového panela predstavuje kľúčový prvok vnútornej architektúry modelu Velar. Dramaticky sa zvažuje smerom k čelnému sklu a vytvára tak najostrejší uhol, aký bol kedy použitý vo vozidle značky Land Rover. Toto riešenie zároveň podčiarkuje dynamické jazdné vlastnosti vozidla. Úzke vetracie otvory zasa zdôrazňujú minimalistický dizajn založený na technológiách, ktorým sa model Velar vyznačuje.

V strednej časti vynikajú dve 10-palcové dotykové obrazovky s vysokým rozlíšením, ktoré sú súčasťou nového informačno-zábavného systému Touch Pro Duo. Tenká kapacitná obrazovka z polykarbonátu presne kopíruje jemnú krivku prístrojového panela a dokonale plynulo zapadá do okolitého povrchu. Integráciou ovládacích prvkov systémov Terrain Response a Terrain Response 2 do systému Touch Pro Duo sa poradilo odstrániť tradičné ovládače a fyzické tlačidlá. Vďaka tomu vzniklo na stredovej konzole miesto navyše a dodatočne sa zdôraznil vizuálne minimalistický prístup, ktorému sa podriaďuje každý aspekt dizajnového riešenia modelu Velar.

Súčasťou informačno-zábavného systému sú dva multifunkčné otočné ovládače, ktoré sa odlišujú pogumovanou vonkajšou plochou príjemnou na dotyk, matnými chrómovanými rámikmi a digitálnymi dotykovými displejmi hladko zakomponovanými do okolitého povrchu. Po spustení motora sa zo stredovej konzoly potichu vysunie otočný ovládač prevodovky.

Pred vodičom sa nachádzajú dva analógové ciferníky s 5-palcovým TFT displejom uprostred, prípadne ako súčasť štandardnej výbavy tu od špecifikácie SE vyššie nájdeme 12,3-palcový interaktívny displej pre vodiča. Tento virtuálny združený prístroj s vysokým rozlíšením prináša vodičovi intenzívny, technologicky vyspelý zážitok a umožňuje mu zvoliť si kľúčové informácie podľa vlastnej priority. K dispozícií má rozloženie s dvomi ciferníkmi a informačným panelom v strede, riešenie s jedným ciferníkom, ktorý po stranách lemujú dva informačné displeje alebo plné zobrazenie mapy.

Kľúčové informácie pre vodiča, ako napríklad rýchlosť, navigačné pokyny a výstrahy systémov aktívnej bezpečnosti, sa môžu zobrazovať aj na plnofarebnom projekčnom displeji najnovšej generácie. Virtuálne obrazy premietané na čelné sklo vyzerajú akoby sa vznášali dva metre pred vodičom. Ten vďaka čomu dokáže informácie rýchlo a jednoducho spracovať, pričom jeho pozornosť ostáva aj naďalej sústredená na cestu pred vozidlom.

Na volante nájdeme kapacitné spínače, pomocou ktorých môže vodič ovládať rôzne prvky podľa situácie a dokonca si vie naprogramovať konkrétne funkcie.

Originálne materiály, inovačné detaily

Originálne materiály najvyššej kvality a moderná povrchová úprava podčiarkujú prémiový charakter modelu Velar. V rámci výrazne horizontálneho usporiadania kokpitu vyniká nový reliéfny motív v tvare diamantu, ktorý sa tiahne od prístrojovej dosky a prechádza až do výplne dverí, čím zdôrazňuje šírku priestrannej kabíny.

Nový dizajn sa jemne odráža v celej kabíne: sedadlá čalúnené kožou Windsor a prémiovou textíliou zaujmú perforovaným spracovaním a motív diamantu zasa tvorí neoddeliteľnú súčasť konštrukcie reproduktorov z nehrdzavejúcej ocele audiosystému Meridian vo verzii so 17 aj 23 reproduktormi.

Novinkou v segmente prémiových SUV je inovačná prémiová tkanina použitá na čalúnení sedadiel, ktorá je v ponuke ako alternatíva koženého čalúnenia bez dodatočných príplatkov. Tento trvácny materiál vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Kvadrat, popredným európskym výrobcom vysokokvalitných dizajnových textílií, sa dodáva v sivej farbe Dapple Grey a jeho súčasťou je látka s prímesou vlny, ktorá tvorí kontrast k vloženej časti zo syntetického semišu vo farbe Light Oyster alebo Ebony.

Syntetické semišové vlákna sa vyrábajú z recyklovaných plastových fliaš a spracúvajú sa na textúrovaný netkaný materiál mimoriadne mäkký na dotyk. Vďaka pokročilej povrchovej úprave vyhovuje interiér čalúnený prémiovou tkaninou najprísnejším testom automobilky Land Rover z hľadiska trvácnosti a navyše sa ľahko čistí.

Štandardné verzie používajú na čalúnenie syntetický semiš a materiál Luxtec s výrazným dvojitým prešívaním. Verzie S a SE ponúkajú vysokokvalitnú perforovanú kožu so zrnitou štruktúrou. Verzie HSE s najvyššou špecifikáciou sú zasa vybavené prepychovou mäkkou perforovanou kožou Windsor, ktorá je použitá aj na prístrojovej doske a výplniach dverí.

Dokonale spracované povrchy obloženia sú oslavou prirodzeného vzhľadu s textúrou originálnych materiálov. V ponuke je napríklad drevená dyha Satin Blonde Linear svetlého zafarbenia so saténovým povrchom s otvorenými pórmi, ktorá pôsobí veľmi moderným, vzdušným dojmom, ako aj prestížna lišta Argento Pin, ktorá vyniká svojím vysoko lesklým povrchom a striebornými prúžkami, ktoré zdôrazňujú textúru dreva. Medzi ďalšie prémiové prvky patrí obloženie vytvorené utkaním uhlíkových a medených vláken s vysoko lesklou povrchovou úpravou, ktoré svedčí o prepojení športového charakteru a luxusu.

Náladové LED svetlá jemne osvetľujú interiér, pričom nenápadne zdôrazňujú výrazné architektonické línie a autentické materiály a vytvárajú pokojnú atmosféru. Technológia nastaviteľného náladového osvetlenia ponúka na výber z 10 rôznych farebných odtieňov.

Všestrannosť

Hoci kultivovanosť je prvoradá pre interiér každého vozidla Range Rover, všestrannosť ostáva jeho hlavnou prednosťou. Prirodzene efektívne usporiadanie zapracované do ľahkej hliníkovej architektúry modelu Velar vytvára spolu s rázvorom 2 874 mm výnimočné vnútorné prostredie pre všetkých cestujúcich.

Delená posuvná lakťová opierka medzi prednými sedadlami umožňuje cestujúcim v prvom rade nastaviť si svoju polovicu nezávisle od tej druhej. Navyše sa pod ňou skrýva úložný priestor s držiakom nápojov a 4-litrová odkladacia priehradka. Ďalší držiak nápojov nájdeme vedľa otočného ovládača prevodovky pod krytom, ktorý je zarovnaný s okolitým povrchom. Príručná priehradka s funkciou chladenia poskytuje ďalší úložný priestor s objemom 7,5 litra.

Cestujúci na predných sedadlách majú k dispozícii dva USB konektory a tri 12-voltové elektrické zásuvky na nabíjanie mobilných zariadení. Okrem toho sa dá objednať ďalšia 12-voltová zásuvka do prednej časti kabíny, ako aj ďalšie dva USB konektory pre cestujúcich v druhom rade sedadiel.

Do hlbokých a širokých úložných priehradiek v spodnej časti obloženia dverí sa poľahky zmestia 750 ml fľaše s nápojmi. V stredovej konzole za spodnou dotykovou obrazovkou sa nachádza ďalší úložný priestor, ideálny na ukrytie inteligentných telefónov a kľúčov pred zvedavými pohľadmi.

Batožinový priestor s objemom 673 litrov je nielen najväčší v danej triede vozidiel, ale vyrovná sa aj niektorým automobilom vyššej triedy. Okrem toho sa v sedadlách druhého radu delených v pomere 40 : 20 : 40 dá vytvoriť otvor, ktorý uľahčuje prevážanie dlhých predmetov. A keď zadné sedadlá sklopíte do roviny s podlahou, vznikne v modeli Velar priestor s objemom 1 731litrov, ktorý meria 1 795 mm na dĺžku a 1 247 mm na šírku. V batožinovom priestore sa nachádzajú páčky na uvoľnenie na diaľku, vďaka ktorým je sklápanie zadných sedadiel ešte pohodlnejšie.

Ak si zvolíte elektrické dvere batožinového priestoru s bezdotykovým ovládaním, bude nakladanie objemných a ťažkých predmetov do batožinového priestoru jednoduchšie a pohodlnejšie. Zákazníci už nemusia otvárať dvere batožinového priestoru kľúčom ani tlačidlom, stačí ak urobia pohyb nohou pod zadným nárazníkom. Senzory pohyb zaznamenajú a dvere batožinového priestoru sa automaticky otvoria.

Ďalšia inovačná technológia, ktorá vznikla preto, aby ľuďom uľahčila život, je Activity Key priamo z dielne automobilky Land Rover. Ide o náramok s integrovaným transpondérom, ktorý je odolný voči vode a nárazu. Majitelia vozidla sa vďaka nemu môžu slobodne venovať športu a iným aktivitám v prírode, ako je napríklad beh, cyklistika alebo jazda kajakom, a nemusia pri sebe nosiť klasický kľúč od auta.

Stačí, keď náramok Activity Key podržíte pri znaku Land Rover na dverách batožinového priestoru a vozidlo sa zamkne, pričom sa deaktivujú aj všetky kľúče, ktoré ponecháte vo vnútri. Ostanú tak v bezpečí a vy si budete môcť vychutnať svoj aktívny životný štýl. V náramku Activity Key nie je žiadna batéria, takže si nemusíte robiť starosti s jej výmenou.

NAJMODERNEJŠIE TECHNOLÓGIE

Model Velar charakterizujú technológie a inovácie, o čom svedčí aj nový moderný informačno-zábavný systém Touch Pro Duo.

Svetová premiéra: informačno-zábavný systém Touch Pro Duo

V modeli Velar sa premiérovo predstaví nový informačno-zábavný systém Touch Pro Duo, ktorý je najpokročilejším systémom tohto druhu, aký kedy spoločnosť Jaguar Land Rover vyvinula, a predstavuje naozaj to najpokročilejšie, čo existuje. Súčasťou systému Touch Pro Duo sú dve 10-palcové dotykové obrazovky s vysokým rozlíšením, ktoré tvoria ústredný bod nádhernej minimalistickej kabíny. Celý systém pôsobí futuristickým, elegantným dojmom, pričom ponúka intuitívne a príjemné rozhranie spolu s bezkonkurenčnou výkonnosťou a funkčnosťou.

Do horizontálnej priečky prístrojového panela je vsadená horná dotyková obrazovka, ktorá sa delí na tri panely určené pre navigáciu, médiá a telefón. Ovládanie je intuitívne ako pri požívaní tabletu alebo inteligentného telefónu: posúvaním prsta po obrazovke prepínate jednotlivé menu, približovaním a odďaľovaním prstov môžete zobrazenie zväčšiť alebo zmenšiť a napokon stláčaním a rolovaním po obrazovke môžete prechádzať po mape.

Naša prelomová spotrebiteľská technológia, ktorú vyvinuli naši priekopnícki inžinieri, poskytuje intuitívne rozhranie s bezkonkurenčnou úrovňou výkonnosti a funkčnosti. Super rýchly štvorjadrový procesor systému Touch Pro Duo a jeho pozoruhodná grafika prinášajú vodičovi vždy tie najlepšie informácie, ktoré potrebuje, a to práve vtedy, keď ich potrebuje.
Nick Rogers, výkonný riaditeľ pre produktový inžiniering, Jaguar Land Rover

Každú funkciu si môžete samostatne zvoliť a zobraziť v hlavnej časti obrazovky, kde budete mať k dispozícii podrobnejšie informácie a viac používateľských možností. Pomocou bočného panela možno získať jednoduchý prístup k piatim často používaným funkciám: navigácia, médiá, telefón, správy a počasie. Stála lišta s menu v spodnej časti obrazovky umožňuje ľahký prístup do hlavného menu, ako aj k nastaveniam vozidla a funkciám parkovacieho asistenta.

Mierne zaoblená horná obrazovka dokonale splýva s okolitou štruktúrou. Dá sa však nakloniť až o 30 stupňov, aby si ju vodič mohol nastaviť do ideálnej polohy. Po vypnutí zapaľovania sa obrazovka vráti do pôvodnej zarovnanej polohy a po opätovnom zapnutí zapaľovania sa zasa obnoví predtým zvolený uhol.

Spodná dotyková obrazovka je zakomponovaná do stredovej konzoly a slúži napríklad na obsluhu funkcií klimatizácie alebo systému Terrain Response. V záujme čo možno najjednoduchšieho a najintuitívnejšieho používania neobsahuje žiadny pohyblivý obraz ani zložité menu – poskytuje napríklad možnosť priameho ovládania teploty sedadiel.

Tieto dve dotykové obrazovky dopĺňajú dva dotykové otočné ovládače. Dajú sa nastaviť na ovládanie viacerých funkcií, napríklad úpravu teploty vzduchu v kabíne, nastavení masážnej funkcie sedadiel alebo režimu systému Terrain Response. Medzi nimi sa nachádza ovládač audiosystému.

Pod otočnými ovládačmi nájdeme rad kapacitných spínačov určených na ovládanie maximálneho výkonu klimatizácie a nastavení odmrazovania, ako aj funkcií systému dynamického riadenia stability a systému riadenia zjazdu z kopca. Keď spínače nepoužívate, svietia nabielo, no po stlačení sa rozsvietia na oranžovo.

Minimalistický dizajn a vynikajúci výkon systému Touch Pro Duo sú zásluhou najmodernejších technológií. Dotykové obrazovky s technológiou HD využívajú optické väzby, ktoré umožňujú použitie zaobleného povrchu a súčasne poskytujú výnimočnú kvalitu obrazu: prechodom od plochého TFT displeja k optickej živici sa podarilo eliminovať vzduchové medzery, ktoré by inak mohli spôsobovať odrazy a posun obrazu.

Predpokladom prvotriednej výkonnosti a funkčnosti systému Touch Pro Duo je štvorjadrový procesor Intel, vysokorýchlostný pevný disk so 60 GB pamäťou a ultrarýchla ethernetová sieť. Toto všetko spolu s dizajnom dotykových obrazoviek a otočnými ovládačmi poskytuje neporovnateľný používateľský zážitok.

Dokonalý zvuk

Okrem neporovnateľných možností pripojenia ponúka model Velar na výber štyri špičkové audiosystémy. Každý z nich bol vyvinutý tak, aby dokonale zapadol do kabíny vozidla a priniesol výnimočnú kvalitu zvuku, predovšetkým prémiový zvukový systém s výkonom 1 600 W, vyvinutý renomovaným britským odborníkom na audiosystémy, spoločnosťou Meridian.

Tento najmodernejší priestorový audiosystém prináša všetkým cestujúcim neporovnateľný posluchový zážitok prostredníctvom 23 dokonale umiestnených reproduktorov, ktorý dodatočne vylepšuje technológia digitálnej úpravy zvuku Audyssey MultEQ XT a technológia trojrozmerného spracovania zvuku Trifield. Spoločne vytvárajú mimoriadne intenzívny zážitok s vernou reprodukciou pôvodnej nahrávky.

Zákazníci si môžu objednať aj plne integrovaný systém zábavy pre zadné sedadlá, ktorý zahŕňa dve 8-palcové HD dotykové obrazovky v pravom širokouhlom formáte 15 : 9, dva diaľkové ovládače a dve súpravy bezdrôtových slúchadiel WhiteFire.

Obrazovky sú navzájom nezávislé, takže na každej môžete prehrávať iný film, prípadne iný digitálny televízny kanál, ak je k dispozícii. Dva vstupy USB 3.0 alebo konektory HDMI a HDMI/MHL umožňujú cestujúcim na zadných sedadlách bezdrôtovo prenášať médiá z inteligentných telefónov a tabletov. Prední pasažieri si môžu vybrať a zobraziť obsah prehrávaný na zadných obrazovkách, pričom v prípade potreby môžu jednotlivé obrazovky aj vypnúť.

Pokročilé asistenčné systémy pre vodiča

Jazda v modeli Velar je ešte bezpečnejšia a pohodlnejšia vďaka množstvu pokročilých asistenčných systémov pre vodiča, ktoré sa do vozidla montujú v rámci štandardnej výbavy alebo sú dostupné za príplatok.

Jednou z najdôležitejších technológií je systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB). Dopredu nasmerovaná stereokamera v čelnom skle sleduje cestu pred vozidlom a ak systém AEB vyhodnotí, že hrozí zrážka s iným vozidlom alebo chodcom, automaticky naplno aktivuje brzdy, aby zabránil zrážke alebo aspoň zmiernil jej následky. Pred aktiváciou brzdenia systém zároveň vyšle vizuálnu a zvukovú výstrahu pre vodiča.

Stereokameru využíva aj systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu (LDW) a asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (LKA). Tieto systémy sledujú deliace čiary jazdných pruhov na vozovke a tiež používanie smerových svetiel zo strany vodiča, na základe čoho pomáhajú zabrániť vybočeniu vozidla z jazdného pruhu. Systém LDW vysiela hmatové výstrahy prostredníctvom volantu, pričom systém LKA dokáže ešte niečo navyše. Môže totiž zľahka skorigovať riadenie, aby udržal vozidlo v príslušnom jazdnom pruhu. Krútiaci moment privádzaný do volantu sa však v prípade potreby dá ľahko prekonať.

Systém monitorovania stavu vodiča meria riadiace vstupy a stláčanie plynového a brzdového pedála, pričom zároveň analyzuje vybočovanie vozidla z jazdného pruhu a používanie smerových svetiel zo strany vodiča. Ak algoritmy systému z týchto údajov vyhodnotia, že vodič je ospalý, napríklad na základe časových úsekov bez riadenia, po ktorých nasledujú náhle a ostré zásahy do riadenia, na bloku prístrojov sa zobrazí symbol šálky s kávou, ktorá vyzýva vodiča, aby si urobil prestávku.

Systém rozpoznávania dopravných značiek (TSR) pomocou stereokamery zaznamenáva dopravné značky obmedzujúce rýchlosť, ktoré sa následne zobrazia na bloku prístrojov a na projekčnom displeji, aj je ním vozidlo vybavené. Systém TSR sa dokáže inteligentne prispôsobiť dočasným obmedzeniam v prípade prác na ceste a znížiť maximálnu povolenú rýchlosť platnú v niektorých krajinách počas mokrého počasia alebo pri ťahaní prívesu.

Systém sledovania premávky pri cúvaní pomocou radaru zaznamenáva vozidlá, ktoré sa k vášmu vozidlu približujú zboku pri cúvaní. Vodiča na možné nebezpečenstvo upozorní oranžová výstražná kontrolka, ktorá sa rozsvieti vo vonkajších spätných zrkadlách.

Adaptívny tempomat (ACC) s asistentom pre jazdu v kolóne a systém inteligentného núdzového brzdenia dokážu odbremeniť vodiča počas ustálenej jazdy na diaľnici alebo počas jazdy v hustej premávke. Systém ACC udržiava nastavenú cestovnú rýchlosť alebo ak sa vpredu nachádza pomalšie vozidlo, zachováva od neho odstup zvolený vodičom. Táto technológia dokáže vozidlo úplne zastaviť, keď zastaví vozidlo vpredu. Ak vodič následne stlačí plynový pedál, Velar sa rozbehne a bude sledovať vozidlo vpredu až po zvolenú maximálnu rýchlosť, ak to podmienky umožnia. Ak systém zistí, že hrozí riziko čelnej zrážky s iným vozidlom, zobrazí výstrahu, ktorá vodiča upozorní, aby brzdil. Ak vodič nezareaguje, systém začne brzdiť, aby znížil závažnosť prípadného nárazu.

Parkovací asistent so zobrazením v uhle 360° vodičovi uľahčuje manévrovanie s vozidlom v stiesnených priestoroch. Po zaradení spätného chodu sa automaticky zapnú kamery namontované po obvode vozidla, prípadne ich môžete aktivovať ručne. Na dotykovom displeji sa zobrazí grafika s pohľadom na vozidlo zhora. Zobrazenie na displeji a zvuková spätná väzba informujú o vzdialenosti vozidla od okolitých prekážok.

Parkovací asistent vyhľadáva pomocou ultrazvukového senzora vhodné pozdĺžne a kolmé parkovacie miesta a upozorňuje na ne vodiča zobrazením hlásenia na bloku prístrojov. Keď vodič parkovacie miesto odsúhlasí, vozidlo samo zaparkuje na dané miesto a – v prípade pozdĺžneho parkovacieho miesta – dokonca vyparkuje. Vodičovi pritom stačí obsluhovať plynový a brzdový pedál a zaradiť polohu pre jazdu dopredu alebo spätný chod.

Jednoduchšia a bezpečnejšia jazda s prívesom

Každé vozidlo so znakom Land Rover musí ponúkať príkladné ťažné schopnosti a Velar v tom nie je výnimkou. Vďaka ťažnej kapacite 2 500 kg a technológiám, ktoré sa osvedčili už v novom modeli Discovery a s ktorými je táto prirodzená schopnosť ešte dostupnejšia, je Velar najlepšie využiteľným ťažným vozidlo tejto triedy.

S poloautonómnym pokročilým asistentom ťahania prívesu môžu všetci vodiči poľahky zvládnuť potenciálne náročné manévrovanie pri cúvaní. Namiesto zvyčajného riadenia v bežnom smere a v protismere dokáže vodič jednoducho naviesť príves na správne miesto pomocou otočného ovládača informačno-zábavného systému – pričom pokročilý asistent ťahania prívesu vypočíta všetky potrebné úkony riadenia.

Najprv musí vodič pomocou dotykového displeja nakonfigurovať systém a zadať potrebné informácie o prívese. Potom sa na dotykovom displeji v rámci obrazu z kamier vo vonkajších spätných zrkadlách zobrazia čiary, ktoré znázorňujú predpokladané smerovanie prívesu. Vodič tak dokáže s prívesom jednoducho zacúvať na parkovacie miesto pomocou otočného ovládača informačno-zábavného systému a stláčaním pedálov, pričom systém vypočíta všetky potrebné úkony riadenia. Zároveň upozorní vodiča, ak sa vyžaduje rozsiahly zásah do riadenia, ktorý by mohol spôsobiť zalomenie jazdnej súpravy.

Asistent pripojenia prívesu uľahčuje pripojenie vozidla k prívesu. Pomocou priestorových kamier sa na dotykovom displeji zobrazí zadné ťažné zariadenie a systém rozpozná montážny bod prívesu. Zobrazenie na displeji sa priblíži a bude vidieť čiaru, ktorá sa bude prispôsobovať podľa natočenia volantu a pomôže vodičovi naviesť vozidlo do správnej polohy.

Systém testovania svetiel prívesu umožňuje overiť funkčnosť svetiel na prívese bez pomoci ďalších osôb ich postupným rozsvecovaním, keď je vodič mimo vozidla. Systém sa dá aktivovať tlačidlom v batožinovom priestore alebo pomocou dotykovej obrazovky.

PRVOTRIEDNE KONŠTRUKČNÉ RIEŠENIA

Konštrukčná celistvosť je jadrom každého vozidla Land Rover. Model Velar, vyrobený vo Veľkej Británii a testovaný v najnáročnejších podmienkach sveta, zachováva túto základnú filozofiu. Výsledkom je prémiové SUV strednej triedy, ktoré prináša výnimočné jazdné vlastnosti a vysokú mieru kultivovanosti, ako aj bezkonkurenčné terénne schopnosti a maximálnu spoľahlivosť.

Výnimočné jazdné schopnosti na cestách i v teréne

Moderný podvozok modelu Velar zaručuje maximálny komfort, tie najlepšie jazdné vlastnosti a schopnosť zvládnuť každý terén. Dômyselné lichobežníkové zavesenie predných kolies vychádza z konštrukčných zásad športových vozidiel a využíva hlavy uloženia náboja kolesa a ložiská s obzvlášť vysokou tuhosťou, ktoré zaručujú príkladnú odozvy a presnosť riadenia a manévrovania. Veľké zastúpenie hliníka pomáha znižovať hmotnosť, zatiaľ čo oceľové spodné priečne ramená prednej nápravy zabezpečujú maximálnu odolnosť v náročných terénnych podmienkach.

Zadná náprava s integrovanými ramenami vybavená kovanými hliníkovými stabilizátormi zbiehavosti a hornými priečnymi ramenami nápravy poskytuje vysokú priečnu tuhosť potrebnú pre výnimočnú presnosť manévrovania, ako aj poddajnosť v pozdĺžnom smere, ktorá je nevyhnutná pre vysoký komfort a kultivovanosť jazdy. Náprava s integrovanými ramenami je najsofistikovanejší a najschopnejší z dostupných systémov zavesenia zadných kolies. Ide o mimoriadne priestorovo úsporné konštrukčné riešenie, ktoré len minimálne zasahuje do batožinového priestoru.

Použité systémy zavesenia kolies navyše poskytujú výnimočné kĺbové spojenie kolies, vďaka ktorému Velar prekonáva konkurenciu bez ohľadu na typ terénu. S maximálnymi hodnotami predného nájazdového uhla 28,89 stupňa, prejazdového uhla 23,5 stupňa a zadného nájazdového uhla 29,5 stupňa, ako aj maximálnou hĺbkou brodenia 650 mm (600 mm pri náprave s vinutými pružinami) nastavuje Velar nové štandardy terénnych schopností v triede SUV strednej veľkosti.

Ľahká a tuhá konštrukcia karosérie s vysokým podielom hliníka, prepracované systémy zavesenia kolies a najmodernejší systém pohonu všetkých kolies dodávajú novému modelu Velar bezkonkurenčnú kombináciu výnimočnej stability na ceste, kultivovanosti a obratnosti s prvotriednymi terénnymi schopnosťami, ktoré každý očakáva od vozidla s označením Range Rover.

Jazdné vlastnosti nového modelu Velar a jeho použiteľnosť na každom povrchu a v každom počasí je jedinečná v tejto triede vozidiel. Zásluhu na tom majú aj pokročilé technológie, ako napríklad systém Terrain Response 2, systém regulácie trakcie All-Terrain Progress Control a systém rozjazdu pri nízkej trakcii.
Kevin Stride, riaditeľ modelového radu, Jaguar Land Rover

Verzie modelu Velar so štvorvalcovým motorom sú štandardne vybavené vinutými pružinami a dosahujú svetlú výšku 213 mm. Pre verzie vybavené štvorvalcovým vznetovým motorom s výkonom 240 koní a štvorvalcovým zážihovým motorom s výkonom 300 koní je za príplatok k dispozícii pneumatické zavesenie všetkých kolies, pričom vo všetkých verziách so šesťvalcovým motorom tvorí súčasť štandardnej výbavy. Tento systém zaručuje vskutku výnimočný komfort a značne vylepšené terénne schopnosti.

Počas ustálenej jazdy vyššou rýchlosťou ako 105 km/h klesne výška pneumatického zavesenia kolies o 10 mm, aby sa znížil aerodynamický odpor vozidla, a tým aj spotreba paliva. Funkcia automatického nastavenia svetlej výšky po vypnutí zapaľovania automaticky zníži zavesenie kolies o 40 mm, čím sa uľahčí nastupovanie a vystupovanie.

V terénnom režime sa pri nižšej rýchlosti ako 50 km/h svetlá výška zvýši o 46 mm v porovnaní s normálnym režimom a vozidlo dosiahne rekordnú svetlú výšku v danej triede až 251 mm. Pri rýchlosti od 50 do 80 km/h sa výška zavesenia kolies automaticky zníži o 18 mm, aby sa dosiahla ideálna kombinácia stability, komfortu a svetlej výšky počas dlhých jázd na rozbrázdených, nespevnených cestách alebo povrchoch.

Pneumatické pruženie vodičovi pomáha aj pri brodení cez vodu. Funkcia detekcie podložia automaticky zvýši výšku vozidla, aby dokázalo prejsť ponad prekážky ukryté pod vodou, ktoré vodič nemusí vidieť. Dodatočné zvýšenie svetlej výšky môže vodič dosiahnuť stlačením brzdového pedála a tlačidla na dotykovej obrazovke. Systém pneumatického pruženia okrem toho disponuje funkciou automatického nastavovania svetlej výšky, vďaka čomu sa udržiava optimálna svetlá výška pri ťahaní prívesu alebo prevážaní ťažkého nákladu, a zvyšuje sa tak pohodlie pre cestujúcich. Poskytuje aj výhody pri pripájaní prívesu alebo pri nakladaní a vykladaní: ovládacími prvkami vnútri batožinového priestoru možno zavesenie kolies zvýšiť alebo znížiť o 50 mm.

Všetky verzie tohto modelu sú štandardne vybavené systémom Adaptive Dynamics, ktorý 500-krát za sekundu monitoruje pohyb kolies a 100-krát za sekundu pohyby karosérie, na základe čoho neustále prispôsobuje silu tlmenia všetkých štyroch kolies. V každej jazdnej situácii je vďaka tomu zaručená optimálna tuhosť pruženia, čo prispieva k vyššiemu pohodliu počas jazdy a lepším manévrovacím schopnostiam vozidla – dokonca existuje aj špeciálna kalibrácia pre terénnu jazdu.

Systém nastaviteľnej dynamiky: zážitok z jazdy upravený na mieru

Verzia First Edition bude štandardne vybavená systémom nastaviteľnej dynamiky, ktorý bude dostupný aj v rámci celého modelového radu. Tento systém umožňuje vodičovi upraviť si pomocou dotykovej obrazovky nastavenia vozidla na mieru podľa svojich osobných preferencií. V rámci predvolených nastavení režimu Dynamic sa zvýši odozva na stlačenie plynového pedála, radenie sa upraví s ohľadom na športovejší charakter jazdy, zníži sa tuhosť zavesenia kolies a účinok posilňovašča riadenia, aby vozidlo poskytovalo vodičovi viac spätnej väzby. Systém Dynamic umožňuje samostantne nastaviť každý jeden paramenter. Vďaka tomu je možné napríklad skombinovať vyššiu odozvu na stlačenie plynového pedála s predvoleným nastavením pruženia.

Na dotykovej obrazovke sa navyše zobrazujú informácie o jazde Dynamic-I, ktoré zahŕňajú hodnotu preťaženia g, stopky a aktiváciu plynového pedála, vďaka čomu môžu vášniví vodiči vyťažiť zo svojej jazdy maximum.

Elektrický posilňovač riadenia: odozva a účinnosť

Systém elektronického posilňovača riadenia (EPAS) vyvinutý pre model Velar poskytuje vodičovi výnimočnú spätnú väzbu, ako aj presnosť a skvelý pocit z riadenia. Optimalizované algoritmy na kompenzáciu trenia a zotrvačnosti zaručujú maximálne intuitívnu odozvu riadenia. Systém aktívneho vyrovnávania zasa pomáha vytvárať prirodzený efekt automatického vyrovnávania riadenia, a to jeho vracaním do polohy pre rovnú jazdu. Variabilný prevod navyše prináša vodičovi výhody vyššej citlivosti riadenia pri výraznejšom otáčaní volantom.

Systém EPAS jej teraz účinnejší a zaručuje aj kvalitnejší zážitok z jazdy. Energiu spotrebúva len pri otáčaní volantu, takže v porovnaní s hydraulickými systémami dokáže znížiť spotrebu paliva v európskom kombinovanom cykle až o tri percentá.

Manévrovacie schopnosti vozidla ďalej zvyšuje aj systém smerovania krútiaceho momentu pomocou bŕzd (TVB), ktorý je štandardnou výbavou všetkých modelov. Ak systém pri vjazde do zákruty zaznamená začínajúcu nedotáčavosť, dokáže zľahka pribrzdiť vnútorné koliesá (predovšetkým vnútorné zadné koleso), a pomôže tak vodičovi udržiavať ideálnu stopu v zákrute. Systém TVB je užitočný aj pri nízkej rýchlosti počas jazdy na klzkých povrchoch, ako napríklad na blate alebo snehu.

Bezkonkurenčné schopnosti: systém pohonu všetkých kolies a trakčné technológie

Model Velar je vybavený širokým spektrom pokročilých technológií, ktoré mu dodávajú výnimočnú stabilitu a obratnosť na cestách, ako aj prvotriedne terénne schopnosti.

Najvýznamnejší zo všetkých je inteligentný a účinný systém pohonu všetkých kolies (AWD) s krútiacim momentom na vyžiadanie, ktorý zabezpečuje optimálne rozdelenie krútiaceho momentu podľa aktuálnych podmienok, či už ide o dynamickú jazdu na asfaltovej ceste alebo rozbiehanie na hladkom ľade.

Základom celého systému je jednorýchlostná rozdeľovacia prevodovka s viaclamelovou mokrou spojkou a reťazovým pohonom na prednú nápravu. Rozdeľovacia prevodovka má kompaktnú konštrukciu a tichý chod, pričom hlavnou výhodou je jej rýchlosť. V závislosti od podmienok dokáže už za 165 milisekúnd prejsť z prenosu 100 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu k plnej uzávierke. Prechodný prenos krútiaceho momentu na prednú nápravu trvá len 100 milisekúnd. Vďaka tomu má systém mimoriadnu odozvu, čo zaručuje skvelý výkon za každých podmienok.

Rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu má na starosti vysoko dômyselný riadiaci systém Intelligent Driveline Dynamics (IDD), vyvinutý samotnou automobilkou. Systém IDD získava informácie z viacerých senzorov vo vozidle, napríklad o uhle natočenia volantu, polohe škrtiacej klapky, rýchlosti stáčania a bočnom zrýchlení. Na základe týchto údajov systém IDD neustále odhaduje úroveň trenia medzi kontaktnou plochou pneumatík a povrchom vozovky – a tiež to, do akej miery sa využíva dostupný záber kolies.

Takáto úroveň inteligencie umožňuje systému IDD využívať preventívnu aj reaktívnu stratégiu, aby bolo možné zabezpečiť optimálne rozdelenie krútiaceho momentu, dosiahnuť čo najvyššiu trakciu a tiež zvýšiť dynamiku vozidla. Ešte vyššia účinnosť systému IDD sa dosahuje jeho prepojením so systémom dynamického riadenia stability, systémom smerovania krútiaceho momentu a prípadne aj so zadným diferenciálom s aktívnou uzávierkou, ak je ním vozidlo vybavené.

Zadný diferenciál s aktívnou uzávierkou, dostupný vo verziách so šesťvalcovým motorom, prináša výhody na cestách aj mimo nich. Zásluhou elektronického riadenia zostavy mokrej spojky môže diferenciál optimalizovať rozdelenie krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami v rámci funkcie prenosu zaťaženia a povrchového trenia. Zvyšuje sa tým trakcia pri rozjazde vozidla a výjazde zo zákruty, ako aj pri zdolávaní náročného terénu mimo pevnej cesty.

Prvotriedny systém Terrain Response z dielne automobilky Land Rover umožňuje vodičovi upravovať nastavenia vozidla v závislosti od prevládajúceho povrchu, pričom má na výber spomedzi režimov Eco, Comfort, Grass-Gravel-Snow, Mud-Ruts či Sand a vo verziách R-Dynamic aj režim Dynamic. V každom režime sa mení charakteristika motora, prevodovky, systému pohonu všetkých kolies, zavesenia kolies a stabilizačných systémov v záujme optimálnej trakcie a stability.

Ešte pokročilejší systém Terrain Response 2, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy vo verziách First Edition a dostupný za príplatok vo všetkých ostatných verziách, ponúka navyše automatické nastavenie. Vďaka tomu je pre vodiča jednoduchšie naplno využívať schopnosti vozidla, pretože systém Terrain Response automaticky zvolí najvhodnejší režim pre konkrétny povrch.

Novinkou v rámci značky Land Rover je aj to, že systémy Terrain Response sa už neovládajú pomocou špeciálneho ovládača, ale otočným ovládačom informačno-zábavného systému, ktorý sa dá nastaviť na ovládanie rôznych funkcií, alebo priamo prostredníctvom dotykovej obrazovky. Aj vďaka tejto inteligentnej integrácii systému pôsobí stredová konzola čistým a nepreplnených dojmom.

Podporu pre prvotriedne terénne schopnosti modelu Velar predstavuje komplexné portfólio technológií pre terénnu jazdu. Systém regulácie trakcie All Terrain Progress Control (ATPC) funguje ako tempomat pre pomalú jazdu a zabezpečuje zvýšenú stabilitu v nepriaznivých podmienkach. Dosahuje to reguláciou rýchlosti vozidla, aby sa vodič mohol sústrediť výhradne na riadenie – nemusí stláčať plynový ani brzdový pedál. Systém aktivujete stlačením tlačidla a požadovanú rýchlosť nastavíte spínačmi tempomatu na volante.

Systém ATPC funguje pri jazde dopredu aj pri cúvaní a je k dispozícii v rozsahu rýchlostí od 3,6 do 30 km/h. Obzvlášť užitočný je v náročných terénnych podmienkach, ktoré vyžadujú súvislú jazdu plazivou rýchlosťou, aby sa zachovala stabilita vozidla a komfort pre cestujúcich.

Účelom systému rozjazdu pri nízkej trakcii je pomáhať vodičovi pri plynulom rozjazde z miesta na veľmi klzkých povrchoch. Po aktivácii prostredníctvom spodnej dotykovej obrazovky informačno-zábavného systému zabezpečí tento systém veľmi progresívne nastavenia plynového pedála, znižujúce pravdepodobnosť pretáčania kolies. Po prekročení rýchlosti 30 km/h sa obnoví charakteristika plynového pedála podľa predtým zvoleného nastavenia systému Terrain Response.

Systém riadenia zjazdu z kopca (HDC) dokáže pomocou systému ABS udržiavať kontrolovanú rýchlosť vozidla na strmých svahoch bez zásahu vodiča. Súčasťou systému HDC je aj funkcia postupného uvoľňovania bŕzd pri rozjazde na svahu.

Najnovšia verzia menu 4x4i prináša informácie o svahu – zobrazuje stupeň sklonu a pohľad z predných a zadných kamier – ako aj známe informácie, napríklad uhol natočenia volantu, rozdelenie krútiaceho momentu v rámci hnacej sústavy, kĺbové spojenie zavesenia kolies a údaje zo systému snímania hĺbky pri brodení.

Kultivované a úsporné pohonné jednotky

Do všetkých šiestich zážihových a vznetových motorov, ktoré sú v ponuke pre model Velar, vložili konštruktéri ideálnu kombináciu výkonnosti, kultivovanosti a hospodárnosti, pričom navyše spĺňajú aj najprísnejšie požiadavky emisnej normy Euro 6. Každý z nich sa kombinuje s hladko radiacou osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Výsledkom je nenútený a vyrovnaný zážitok z jazdy typický pre všetky vozidlá Range Rover.

Vznetové motory Ingenium: nízka spotreba paliva, vysoký krútiaci moment

Ponuka zahŕňa dve verzie ekologického a kultivovaného štvorvalcového vznetového motora Ingenium od spoločnosti Jaguar Land Rover, pričom obidva poskytujú vysokú úroveň krútiaceho momentu už od nízkych otáčok motora, skvelú odozvu a akceleráciu, vždy keď to vodič vyžaduje. Výnimočnú úroveň kultivovanosti zaručujú prvky ako mimoriadne pevná kľuková skriňa, dvojité vyvažovacie hriadele a aktívne hydraulické uloženie motora.

Oba tieto 2,0-litrové motory využívajú rovnaké konštrukčné riešenie, ktoré sa vyznačuje prirodzenou hospodárnosťou a nízkym trením. Obsahujú tiež viaceré užitočné prvky, ako je delený systém chladenia a elektronicky riadené čerpadlo chladiacej kvapaliny, ktoré umožňuje rýchle zahrievanie motora, čím sa znižuje spotreba paliva. Variabilné časovanie výfukových ventilov pomáha systému dodatočného spracovania výfukových plynov čo najrýchlejšie dosiahnuť prevádzkovú teplotu, a tým znižovať emisie.

Zároveň obidva obsahujú najmodernejšie technológie určené na znižovanie emisií oxidov dusíka. Dokonale prepracovaný systém recirkulácie výfukových plynov (EGR) využíva okrem vysokotlakového okruhu aj chladený nízkotlakový okruh. Ten znižuje čerpacie straty, čím sa dodatočne zvyšuje hospodárnosť. Okrem toho znižuje špičkové teploty spaľovania, vďaka čomu sa vo valcoch tvorí menej oxidov dusíka.

Systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR) znižuje výfukové emisie oxidov dusíka na veľmi nízku úroveň. Do výfukových plynov vstrekuje kvapalinu AdBlue na spracovanie výfukových plynov vznetového motora, kde táto reaguje s oxidmi dusíka a mení ho na neškodný dusík a vodu. Vznetové motory Ingenium vďaka tomu spĺňajú najprísnejšie obmedzenia emisnej normy Euro 6.

Najúspornejšia verzia motora, s označením D180, je vybavená vstrekovaním so spoločným tlakovým potrubím s tlakom 1 800 barov a jednoduchým turbodúchadlom s variabilnou geometriou. Výsledkom tohto riešenia je čisté, tiché a účinné spaľovanie spolu s vynikajúcou odozvou už od nízkych otáčok motora. Tento motor poskytuje výkon 180 koní a maximálny krútiaci moment 430 Nm od 1 500 otáčok za minútu. Je mimoriadne flexibilný a výkonný, ale pritom aj mimoriadne hospodárny. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,9 sekundy, pričom v európskom kombinovanom cykle dosahuje spotrebu paliva 5,4 litra/100 km a produkuje emisie CO2 na úrovni 142 g/km.

Vodiči, ktorí požadujú vyšší výkon bez straty hospodárnosti, si môžu vybrať výkonnejší vznetový motor Ingenium D240. Využíva dve turbodúchadlá – spoločnosť Jaguar Land Rover použila systém sekvenčného preplňovania vôbec po prvýkrát – a vstrekovanie paliva so spoločným tlakovým potrubím s tlakom 2 200 barov. Poskytuje výkon 240 koní a mimoriadny krútiaci moment 500 Nm už od 1 500 ot./min. Vďaka tomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 7,3 sekundy. Rovnako pozoruhodná je aj spotreba paliva 5,8 litra/100 km a emisie CO2 na úrovni 154 g/km, ktoré vozidlo dosahuje v európskom kombinovanom cykle.

Mimoriadny krútiaci moment: vznetový motor V6 s krútiacim momentom 700 Nm

Najnovší 3,0-litrový vznetový motor V6 – s označením D300 – prináša exemplárnu úroveň kultivovanosti spolu s výnimočnou úspornosťou a skvelým výkonom, a to vďaka úžasnej sile 300 koní a maximálnemu krútiacemu momentu 700 Nm. S týmto pozoruhodným motorom dokáže model Velar zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 6,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 241 km/h. V európskom kombinovanom cykle vykazuje spotrebu paliva 6,4 litra/100 km a emisie CO2 na úrovni 167 g/km.

Táto kombinácia výkonu a hospodárnosti je zásluhou balíka pokročilých technológií. Systém vstrekovania paliva so spoločným tlakovým potrubím s tlakom 2 000 barov a piezoelektrickými vstrekovačmi zaručuje vysoko precízne vstrekovanie, pri ktorom dochádza k optimálnej atomizácii paliva a optimálnemu zmiešavaniu kvapiek paliva, čím sa zvyšuje výkon a znižujú emisie.

Podarilo sa vylepšiť odozvu inovačného systému paralelného sekvenčného preplňovania pomocou vysoko optimalizovanej konštrukcie obežného kolesa kompresora, ako aj turbíny a lopatiek s variabilnou geometriou. Výsledným efektom tohto riešenia je ešte viac krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach motora. V snahe znížiť trenie sa v hlavnom turbodúchadle využívajú najmodernejšie keramické guľôčkové ložiská, čo vedie k ešte rýchlejšiemu nástupu krútiaceho momentu a nesmierne hladkej akcelerácii.

Podobne ako štvorvalcové vznetové motory Ingenium aj tento motor V6 je vybavený vysokotlakovým systémom EGR a chladeným nízkotlakovým systémom EGR a tiež systémom SCR, ktorých cieľom je znižovať emisie oxidov dusíka a zabezpečiť, aby motor spĺňal požiadavky normy Euro 6.

Štvorvalcové zážihové motory Ingenium: výkon a hospodárnosť

Velar je jedným z prvých vozidiel, v ktorom sa používajú nové 2,0-litrové štvorvalcové zážihové motory Ingenium. Spoločnosť Jaguar Land Rover dbala pri ich návrhu na to, aby poskytovali hladký, kultivovaný výkon. Citlivosť a hospodárnosť týchto motorov sa podarilo dosiahnuť najmä vďaka technológiám, ako je integrované zberné výfukové potrubie, systém priameho vstrekovania paliva s tlakom 200 barov a turbodúchadlo s delenou dúchadlovou časťou (twin scroll).

Motory okrem toho využívajú elektricko-hydraulické ovládanie sacích ventilov. Táto prelomová technológia umožňuje variabilný zdvih ventilov, takže riadenie zaťaženia majú na starosti predovšetkým nasávacie ventily a nie škrtiaca klapka. Znižujú sa tým čerpacie straty a dosahuje sa neporovnateľná úroveň flexibility a kontroly nad prívodom vzduchu do spaľovacích komôr. Zásluhou toho sa dosahuje vyšší výkon aj krútiaci moment a súčasne sa znižuje spotreba paliva a tvorba emisií.

Prvý z dvoch nových zážihových motorov, známy pod označením P250, vyvinie maximálny výkon 250 koní a vysoký maximálny krútiaci moment 365 Nm, ktorý sa udržiava už od 1 200 až po 4 500 ot./min. Vďaka tomu dokáže Velar zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, pričom v európskom kombinovanom cykle spotrebuje pozoruhodných 7,6 litra/100 km a vyprodukuje 173 g emisií CO2 na kilometer.

Najvýkonnejší z 2,0-litrových zážihových štvorvalcov Ingenium – P300 – poskytuje menovitý výkon 300 koní. Ide tak o najvýkonnejší štvorvalcový motor, aký bol kedy použitý vo vozidle značky Land Rover. Produkuje maximálny krútiaci moment 400 Nm, ktorý zaručuje výnimočnú odozvu za každých podmienok. Tento vysokovýkonný motor bude dostupný neskôr v tomto roku.

Výnimočný výkon: kompresorom preplňovaný zážihový motor V6

Najvhodnejšiu motorizáciu pre najnáročnejších vodičov predstavuje 3,0-litrový kompresorom preplňovaný motor V6. Tento celohliníkový zážihový motor, známy pod označením P380, je vybavený dvojrotorovým kompresorom, priamym vstrekovaním a dvojitým nezávislým variabilným časovaním vačkových hriadeľov, vďaka čomu prináša okamžitú odozvu od voľnobežných otáčok až po červenú zónu. Vyrovnávacie hriadele rotujúce v protismere znižujú vibrácie na minimum a zabezpečujú tak mimoriadnu úroveň kultivovanosti.

Výsledkom je výnimočný výkon 380 koní pri 6 500 ot./min a krútiaci moment 450 Nm – vozidlo tak zrýchli z 0 na 100 km/h len za 5,7 sekundy a dosahuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Mimoriadne schopnosti tohto výkonného motora ešte podčiarkuje pôsobivá spotreba paliva 9,4 litra/100 km a emisie CO2 na úrovni 214 g/km, ktoré dosahuje v európskom kombinovanom cykle.

Jedinečná zvuková kulisa výfuku bola dôkladne vyladená tak, aby pôsobivým, ale zato diskrétnym spôsobom potvrdzovala prítomnosť výkonu, ktorý má vodič k dispozícii pri plnom stlačení plynového pedála. Zároveň však pri ustálenej jazde pôsobí mimoriadne kultivovane a upokojujúco.

Osemstupňové automatické prevodovky s hladkým radením a skvelou odozvou

Každé vozidlo Velar je vybavené citlivou a hladko radiacou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a radiacimi páčkami na volante. Štvorvalcové motory sa kombinujú s prevodovkou 8HP 45, ktorá je vybavená zabudovaným torzným tlmičom. Toto zariadenie výrazne znižuje dunenie a vibrácie, ktoré sú typické sú zaradené vysoké prevodové stupne pri nízkych otáčkach motora. Vďaka tomu spotrebúva model Velar menej paliva a zároveň poskytuje tiché, kultivované prostredie v kabíne.

Šesťvalcové motory sa kombinujú s prevodovkou 8HP 70, ktorá dokáže zvládnuť vyššie hodnoty krútiaceho momentu, typické pre tieto motory s väčším zdvihovým objemom. Všetky motory využívajú výhody špeciálnej kalibrácie prevodoviek, ktorá zaručuje optimálnu úroveň palivovej účinnosti, ako aj efektívne a intuitívne radenie.

Odľahčená hliníková architektúra: tuhá, pevná, bezpečná

Samonosná konštrukcia karosérie modelu Velar s vysokým podielom hliníka využíva odľahčenú hliníkovú architektúru od spoločnosti Jaguar Land Rover. Táto modulárna konštrukcia s inteligentnou kombináciou materiálov je základným predpokladom kultivovanosti, hospodárnosti a terénnych schopností modelu Velar. Hliníková zliatina tvorí viac ako 81 percent surovej karosérie – túto hodnotu neprekoná žiadne konkurenčné vozidlo.

V rámci celej konštrukcie nájdeme starostlivo zvolené triedy a druhy materiálov, ktoré prinášajú optimálne vyrovnanú kombináciu pevnosti, tuhosti a hmotnosti. Použitím vysokopevnej hliníkovej zliatiny série 6000 na bokoch karosérie sa podarilo znížiť hrúbku jednotlivých panelov z 1,5 na 1,1 mm, čím sa znížila hmotnosť vozidla bez súčasného zníženia jeho pevnosti. Strecha vyrobená z hliníka prispela k zníženiu ťažidla vozidla, a zároveň priniesla aj viac jazdného komfortu a lepšie manévrovacie schopnosti. Pri vytváraní zložitých dielov, ako napríklad veží upevnenia zavesenia predných kolies, sa použili výlisky zhotovované pod vysokým tlakom.

Na vybraných častiach karosérie v zadnej časti vozidla sú použité ocele s vysokou pevnosťou, ktoré sú s vedľajšími hliníkovými panelmi spojené pomocou samorazných nitov a konštrukčného lepidla. Táto ekologická a energeticky úsporná spojovacia technológia prispieva k vysokej torznej tuhosti karosérie.

Pri výrobe rámu a priečneho nosníka prednej časti vozidla sa použila ľahká horčíková zliatina, zatiaľ čo dvere batožinového priestoru sú vyrobené z moderných kompozitných materiálov.

Konštrukcia karosérie modelu Velar zaručuje vysokú úroveň bezpečnosti a ochrany pri náraze a bola vyvinutá tak, aby spĺňala najprísnejšie požiadavky nárazových testov na svete. Mimoriadne pevná klietka kabíny pre cestujúcich poskytuje vysokú mieru ochrany, ku ktorej prispieva aj záchytný systém so šiestimi airbagmi: airbag vodič a spolujazdca, bočné airbagy, ktoré sa nafukujú z predných sedadiel, a hlavové airbagy, ktoré sa tiahnu pozdĺž predných aj zadných sedadiel.

Prioritou pri výrobe vozidla bola aj ochrana chodcov pri prípadnej zrážke. Trieda materiálov a tvar hliníkovej kapoty boli zvolené tak, aby zabezpečovali progresívne pohlcovanie energie a optimálny odstup od tvrdých komponentov v motorovom priestore.

Aerodynamická účinnosť: najaerodynamickejší Land Rover

Konštrukcia modelu Velar s vysokým podielom hliníka je nielen ľahká a tuhá, ale je aj mimoriadne aerodynamicky tvarovaná. Vďaka úzkej spolupráci dizajnérov a konštruktérov hneď od samého začiatku, ako aj vďaka vyčerpávajúcej počítačovej simulácii dynamiky kvapalín a testovaniu v aerodynamickom tuneli sa podarilo dosiahnuť koeficient aerodynamického odporu len 0,32. Velar sa tak stáva najaerodynamickejším vozidlom Land Rover, pričom výrazným spôsobom vyzdvihuje mimoriadnu kultivovanosť a palivovú hospodárnosť tejto značky.

Tvorcovia zušľachtili i ten posledný detail tak, aby Velar pretínal vzduch s čo najmenším odporom: dokonca napríklad aj vrchol koncových svetiel bol vytvorený tak, dochádzalo k hladkému oddeľovaniu vzdušného prúdu od bokov karosérie, čo zasa prispieva k čistejšej štruktúre vzdušnej brázdy za vozidlom a následne aj k nižšiemu aerodynamickému odporu. Špeciálne navrhnuté vzdušné kanáliky v zadnom spojleri obmedzujú aerodynamický odpor a tiež usádzanie nečistôt na zadnom skle – až o 90 percent.

Aktívne záklopky v spodnej mriežke chladiča sú počas zahrievania motora zatvorené, aby rýchlejšie dosiahol svoju prevádzkovú teplotu. Záklopky sa zatvoria aj v situácii, keď sa už nevyžaduje dodatočné chladenie – napríklad pri jazde ustálenou rýchlosťou – čím sa tiež znižuje aerodynamický odpor vozidla. Otvory v prednom nárazníku usmerňujú prúdenie vzduchu okolo predných kolies, čo prispieva k obmedzeniu vírenia a ďalšiemu zníženiu aerodynamického odporu.

Prúdenie vzduchu okolo vozidla sa podarilo optimalizovať aj z hľadiska vztlaku: vďaka tomu sa dosahuje ideálne vyrovnaný pomer vztlaku medzi prednou a zadnou časťou 50 : 50, čo ďalej zvyšuje stabilitu vozidla, vylepšuje pocit z riadenia pri vysokých rýchlostiach a zároveň vodičovi dodáva viac istoty za volantom.

Zdroj: Land Rover